• Äldre 13 Mar 19:12
    2505 visningar
    1 svar
    1
    2505

    Gästlista?!

    Vårt bröllop ska gå av stapeln den 20 maj -17, men vi håller redan på att slipa på gästlistan, tiden går fort!

    Vårt problem är vilka vi ska bjuda..Jag har en relativt liten släkt medan sambon har en stor släkt. Vi umgås mycket med hans pappas syskon men hans mammas syskon träffar vi aldrig!
    Vi båda personligen känner inte för att bjuda hans mostrar/morbröder men vi vet att reaktionen från hans mamma kommer vara stark..

    Hur ska man göra? jag vet att det är vår dag och vi bestämmer men samtidigt är det ett sådant svårt beslut.

    kloka råd mottages gärna :)

    Kram på er!

  • Svar på tråden Gästlista?!
  • alexan­drathe­rese
    Äldre 14 Mar 12:34
    #1

    Jag har också en liten familj, i alla fall den familj jag har här i Sverige. Det är 6 personer jag kommer bjuda (en av dom är min mosters fru). Min fästman har 15 släktingar han ska bjuda (och några av dom är deras respektive). Vi träffar några av dom ofta, några då och då, några typ aldrig. Men vi båda tycker om alla och vill att dom ska vara med på bröllopet.

    Jag tycker att ni ska strunta i vad mamman kommer att säga. Vill ni inte bjuda vissa personer till bröllopet så ska ni inte göra det heller. Nu vet ju inte vi vad anledningen är till att ni inte vill bjuda dom, men om ni känner att ni har en giltig anledning så gör vad ni vill. Mammans syskon kommer säkert undra varför de inte blir bjudna, men har ni en anledning som ni kan stå för så ser jag inget problem med det.

    Om anledningen till att inte bjuda bara är för att ni inte ses mycket, så tycker jag att ni kan tänka "tycker vi om dom? vill vi ha dom på bröllopet? kommer vi ångra oss om vi inte bjuder dom?".

Svar på tråden Gästlista?!