• kimsans1

    Photo booth

    Hej!

    jag har fallit för trenden att vilja ha ett photo booth på mitt bröllop (30 juli 2016), vi ska dock vara på norra Öland vilket innebär att vi inte kommer kunna hyra något.

    Har någon erfarenhet av att bygga ett eget photo booth?

    Jag vill att gästerna ska kunna skriva ut bilder direkt (och att det blir den traditionella, smala fotoutskriften med 3-4 bilder efter varandra).

  • Svar på tråden Photo booth
  • DMC
    Hej.

    Jag har byggt min egen fotoautomat och kan skriva ut i olika format.
    Mitt foto monter kan ha cirka 12-14 personer i det på samma gång och skriver ut ca 10 sekunder efter den sista bilden är tagen. Låt mig veta om det är vad du är ute efter och vi kan ta mer.
    mvh
    David
  • FrökenX

    Vi har också funderat på ett photo booth, men efter att ha insett att det är ganska svårt att hyra en och ingen utav oss är särskilt duktiga på att bygga har vi istället bestämt oss att vi ska ha en polaroidkamera. Vi har tänkt oss att ha en hörna av lokalen där vi sätter upp lakan eller något som bakgrund och lampor.

    Dessutom tänker vi att de flesta har egna kameror eller telefoner så då kan de även fotografera med dessa om de inte vill ha en polaroidbild eller vill lägga upp enkelt på sociala medier Glad 

    Kanske inte det svar du vill ha, men kanske ett alternativ om ni inte hittar något annat :)

Svar på tråden Photo booth