• notan14

Grön Brudklänning Sökes

Hej
    Letar febrilt efter denna gröna brudklänning.
    Finns det någon där ute som vet vart den kommer ifrån, eller har ni kännedom om något liknande?
    Känns det fel med grönt på ett bröllop?
    Hjärtligt tack på förhand

• Svar på tråden Grön Brudklänning Sökes
  • Stella76

Döm av min förvåning när jag gick in och titta på forumet och såg den klänningen som jag själv provade i helgen.... :)

Jag var ute på The Wedding Room en bit utanför Göteborg (Svänger av efter Landvetter) och där var den. Jag hittade denna bild på deras FB sida och det ser onekligen ut att vara exakt den som du letar efter! Har dock för mig att den jag provade var lite mera "grön" men det kan ha att göra med ljuset då den vara lite skimmrande i tyget.

https://www.facebook.com/theweddingroom1/photos/pb.239649972882269.-2207520000.1457002766./283268421853757/?type=3&theater

Jag tycker absolut inte att det är fel med grönt som brudklänning, det ger ett väldigt skönt och friskt intryck. ;)

• emmandel

Hej!

Den var läcker:)

Tyvärr har jag inte sett den innan. Ang. om du kan ha grön brudklänning så går det väl alldeles utmärkt, iaf om du inte är oskuld;) Vitt är ju oskuldens färg, så det är väl väldigt många som eg inte borde bära vitt istället..:) Min mormor bar en ceriserosa brudklänning när hon gifte sig på 30-talet! Det tycker jag var coolt:)

• notan14
    Stella76 skrev 2016-03-03 12:07:37 följande:

Döm av min förvåning när jag gick in och titta på forumet och såg den klänningen som jag själv provade i helgen.... :)

Jag var ute på The Wedding Room en bit utanför Göteborg (Svänger av efter Landvetter) och där var den. Jag hittade denna bild på deras FB sida och det ser onekligen ut att vara exakt den som du letar efter! Har dock för mig att den jag provade var lite mera "grön" men det kan ha att göra med ljuset då den vara lite skimmrande i tyget.

https://www.facebook.com/theweddingroom1/photos/pb.239649972882269.-2207520000.1457002766./283268421853757/?type=3&theater

Jag tycker absolut inte att det är fel med grönt som brudklänning, det ger ett väldigt skönt och friskt intryck. ;)

Tack snälla, snälla du Solig
    Stooor kram till dig!
Svar på tråden Grön Brudklänning Sökes