• Äldre 5 Feb 13:54
    1823 visningar
    0 svar
    0
    1823

    Tips för er som har bröllopsnatten hemma!

    Det är många som väljer att sova bröllopsnatten hemma, varför inte göra det extra fint och verkligen få njuta av att det är en magisk bröllopsnatt även om ni dråsar i säng kl 5 på morgonen? Här är några snabba tips på att få lite bröllopsfeeling även på hemmaplan.


    *Städa! Det är inte så lockande att lägga sig i en obäddad säng och behöva röja sovrummet mitt i natten efter morgonens påklädning och sminkning. Se till att någon kan städa ur sovrummet om du inte själv har tid eller se till att prioritera det.

    *Rena lakan. Bädda kvällen före med rena lakan så ni kan unna er lyxen av prassliga rendoftande lakan.  Bädda fint med överkast och kuddar! 

    *Ställ fram en liten flaska bubbel och två glas att skåla i för er själva på natten eller till sängs på morgonen, Gärna med lite tända ljus. 

    *Förbered frukost . Skippa den vanliga ciggen och kaffet och unna er att verkligen äta en god frukost och fira första dagen som nygifta. Kanske någon omkring er kan fixa en kasse god härlig frukost att leverera vid en viss tidpunkt eller se till att ni handlar dagen före det ni vill ha til frukost. Unna er färskpressad juice och goda frallor , nykokt kaffe och en tallrik skurna jordgubbar med yougurt.

    *Ät gärna frukost i sängen eller framför tv:n

    *Absolut inga mobiltelefoner eller datorer förrän ni ägnat varandra full uppmärksamhet som nygifta första morgonen . Tids nog hinner ni med att länka ut bilder och läsa grattishälsningar. Dom står kvar , jag lovar! 
    (att jag ens behöver tipsa/påminna om en sån här sak gör mig lite ledsen..men tyvärr nödvändigt inser jag ) 

    *Förbered gärna ett litet spakit i badrummet med en god duschkräm, ansiktsmask, bodylotion, hårinpackning, schampoo, sköna handdukar och kanske en ny pyjamas eller mysdress för att ta hand om gårdagens tuffa behandling av kroppen.

Svar på tråden Tips för er som har bröllopsnatten hemma!