• Äldre 17 Jan 22:00
    3388 visningar
    6 svar
    6
    3388

    Hur detaljerad information i informationsblad

    Vi kommer att stoppa med ett blad med info i inbjudan till våra gäster och tänker även ha en hemsida. Det ska dock inte vara nödvändigt att gå in på hemsidan för att ta del av nödvändig info, då vi har många gäster som är äldre och inte använder internet. När jag tittar på andras hemsidor är det väldigt detaljerat och det känns omöjligt att få med allt detta i ett infoblad. Hur mycket information hade ni haft med i ett infoblad? Skulle ni haft utförligare info ändå på hemsidan där det väl får plats eller känns det taskigt mot de som inte använder internet? Menar då att de kanske känner att de "missat" något

  • Svar på tråden Hur detaljerad information i informationsblad
  • Äldre 18 Jan 08:29
    #1

    Enligt min mening ska ett infoblad inte innehålla mer info än nödvändigt. Vårt blev totalt en A4-sida och till och med det anser jag vara i längsta laget. I vårt blad hade vi OSA, allergier/specialkost, klädkod, presenter, barn, tal/spex, hotell, hur man tar sig från flyget och slutligen våra mobilnummer för övriga frågor. Jag tror att det kan vara bra att samma info finns på både infobladet och hemsidan. Så att det som inte använder nätet inte missar någon info.

  • Äldre 18 Jan 14:54
    #2

    Hej,

    Vi tog med det viktigaste som inte stod på själva inbjudan. T. ex presenter, inställning till barn, kontaktuppgifter toastmaster, transportinfo.

    Det är ingen som har frågat efter något så tror att det var det mesta folk kände att de ville veta.

    Förutom massa frågor om vad exakt klädkoden innebär på vilket jag svarar googla Tungan ute

  • Äldre 18 Jan 17:57
    #3

    Tack för era svar!

    Har ni bara skrivit ut ett vanligt a4 eller har ni gjort det snyggare på något vis - isf hur?

  • Äldre 19 Jan 08:24
    #4
    juniorsson skrev 2016-01-18 17:57:49 följande:

    Tack för era svar!

    Har ni bara skrivit ut ett vanligt a4 eller har ni gjort det snyggare på något vis - isf hur?


    Jag fick in all min information på ett A6. Så det blev x4 på ett A4 och så delade jag på det.
  • Äldre 19 Jan 08:42
    #5

    Vad tycker ni om att rulla ihop en a4 med info och sätta ett fint band runtom? 

  • Äldre 21 Jan 08:58
    #6
    juniorsson skrev 2016-01-19 08:42:08 följande:

    Vad tycker ni om att rulla ihop en a4 med info och sätta ett fint band runtom? 


    Låter fint Glad men du tänkte inte posta det då va?
Svar på tråden Hur detaljerad information i informationsblad