• Äldre 2 Jan 11:53
    8442 visningar
    15 svar
    15
    8442

    Skulle uppskatta otroligt mycket om ni vill hjälpa mig med nytt efternamn.

    Hej,

    Jag heter : Virag

    Han heter : Persson

    I våran släkt finns , Eriksson , Nilsson , Svensson , vi vill inte ha något vanligt ????

    Uppskattar verkligen om ni vi komma med idéer . Inga idéer är dumma så skriv på nu alla ????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-02 11:57
    Ska ju vara glada gubbar inte frågetecken :)

  • Svar på tråden Skulle uppskatta otroligt mycket om ni vill hjälpa mig med nytt efternamn.
  • Äldre 2 Jan 19:31
    #1

    Ingen som har några idéer ? Skäms

  • Äldre 3 Jan 01:22
    #2

    Viragsson! Virsson, Virasson


  • Kattma­n
    Äldre 3 Jan 11:03
    #3

    Antingen något som anspelar på tidigare släktnamn, exempelvis något med son (eller numera populära stavningen zon).

    Eller välj något personligt som representerar er båda; plats där ni möttes, favvo sång etc.

  • Äldre 3 Jan 19:02
    #4

    Det är verkligen jätte svårt detta , Skäms kommer nog inte bli något bröllop innan vi vet va vi ska ha för efternamn. 
    Jag hade gärna viljat ha öjedotter som efternamn efter min pappa som är död och heter öje men de kan ju inte min sambo ha? 

  • Äldre 3 Jan 19:27
    #5
    Leoritaaa skrev 2016-01-03 19:02:29 följande:

    Det är verkligen jätte svårt detta , Skäms kommer nog inte bli något bröllop innan vi vet va vi ska ha för efternamn. 
    Jag hade gärna viljat ha öjedotter som efternamn efter min pappa som är död och heter öje men de kan ju inte min sambo ha? 


    Kan ni inte ha något annat som grundar sig i Öje då? Öjevind, Öjewik, Öjer; Öjebom, Öjeblad :) Går att göra oändligt med fina kombinationer! :D
  • Äldre 3 Jan 19:44
    #6
    +1

    Tack för tipsen linamatilda :) värt att fundera på.

  • Äldre 4 Jan 18:44
    #7

    Kom gärna med mer tips tjejer Glad

  • Äldre 6 Jan 23:30
    #8

    Öjevir????

  • Äldre 6 Jan 23:30
    #9

    Konstigt att det blir ? Istället för smiley...

  • Äldre 8 Jan 01:09
    #10

    Öjeson? :P

  • Äldre 9 Jan 13:12
    #11

    Jag tycker att Pöje skulle vara ganska fint, och normalt men ovanligt.

  • kouki
    Äldre 10 Jan 16:02
    #12
    +1

    Får man fråga varför ni inte tar Virag om ni nu vill ha ett ovanligt? Aldrig hört det namnet tidigare...

  • Äldre 14 Jan 03:24
    #13

    Garper

  • Äldre 11 Mar 15:52
    #14

    kouki, vill inte ha ett utländskt efternamn längre :)

  • Äldre 13 Mar 23:35
    #15

    Garsson

Svar på tråden Skulle uppskatta otroligt mycket om ni vill hjälpa mig med nytt efternamn.