• Äldre 30 Dec 14:22
    4985 visningar
    8 svar
    8
    4985

    Hur OSA till er?

    Hur har ni löst för gästerna att osa till ert bröllop? mail, tfn, formulär etc?

  • Svar på tråden Hur OSA till er?
  • Äldre 30 Dec 14:41
    #1

    Svarstalong på inbjudan... 

  • Äldre 30 Dec 15:02
    #2

    Som de sedan postar tillbaks? Lägger ni med kuvert? Nej?

  • Äldre 30 Dec 17:26
    #3

    Ja som dom postade tillbaka. 


    Kuvert fick dom skaffa själva ;) 

  • Äldre 31 Dec 02:24
    #4

    En del av vår inbjudan var en blogg - där finns det ett formulär gästerna kan fylla i eller så får de maila oss. Trots detta så har vi även fått svar på Facebook och via telefon. :)

  • Äldre 31 Dec 16:26
    #5

    Vi skickade med ett osa-kort som dom bara behövde fylla i och lägga på lådan. Självklart var det frimärke på. Det fanns även en mailadress för det som inte orkade gå till en låda ;) Min mamma tog emot alla svar, sammanställde dom och ringde upp det paret som glömt svara.

  • Plätti­s
    Äldre 31 Dec 19:55
    #6

    Jag tog emot anmälningarna till bröllopet via telefon och mejl, och sammanställde allt i ett Exceldokument där jag fyllde i allergier och annat som var viktigt att tänka på. Vissa anmälde till min man istället eftersom de tyckte det verkade som en bra idé, trots att vi bara skrivit mitt telefonnummer och en gemensam bröllopsmejl i inbjudan.

    Och han sa såklart att det gick jättebra att anmäla sig till honom och glömde bort att föra vidare det till mig. Ända till jag räknade upp vilka som inte svarat och han sa "jooo, de har ju anmält sig till mig!"


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 4 Jan 09:58
    #7

    Vi skrev en mejladress men flera har bara glatt sagt vi kommer! Då har vi lite fint försökt att få dem att skicka mail ändå - just för att ingen ska bli bortglömt eller någon viktig specialkost falla bort. Några har gjort det men de flesta har inte gjort det - och jag lutar åt att låta det vara så. På söndag går sista anmälningsdagen ut, en del har inte hört av sig alls och dem får vi nog vackert ringa upp Glad

  • Äldre 4 Jan 16:57
    #8

    Vi har hemsida med osa där vi får mail :)

Svar på tråden Hur OSA till er?