• Äldre 28 Dec 19:25
    2778 visningar
    2 svar
    2
    2778

    Förlovningsring New York

    Hej på er!

    Vi ska till new york så tänkte kolla om man ska passa på att köpa sig en förlovningsring! :) Men var?!?

  • Svar på tråden Förlovningsring New York
  • Äldre 23 Mar 19:18
    #1

    Hej. 
    Jag bor i New York och ska gifta mig i slutet av april. Så här har det tittats ringar som bara den.

    Jag vet inte vilken budget ni har. Men dom har en område. hela 47th, mellan 5 och 6 avenyn kryllar av butiker. Sen har dom ju Tiffanys på 5 avenyn. samt macys som brukar ha bra rea på just ringar faktiskt. 
    Jag kollade på Bluenile innan jag gick och kollade på ringar. 

    Det är extrema överpriser dom tar i butik(oftast fortfarande billigare än sverige dock). Min sambo testade en vanligt slät vigselring, dock i platinum. Som skulle kosta 2500dollar, sen tillkommer alltid tax på det. Sen gick vi in på nätet och köpte en exakt likadan, samma bredd och platinum för 450 dollar som mkom efter 3 dgr. 
    Samma med min förlovningsring, den skulle kostat så mycket mer om jag köpte den i butik. 
    Så vet man vilken storlek man vill ha så tycker jag beställa är bäst. 

    Annars om man inte vill ha en stor diamant osv. Så är faktiskt området vid 47th rätt bra... eller macys. 

     

  • Äldre 23 Mar 20:45
    #2
    KlaraA skrev 2016-03-23 19:18:23 följande:

    Hej. 
    Jag bor i New York och ska gifta mig i slutet av april. Så här har det tittats ringar som bara den.

    Jag vet inte vilken budget ni har. Men dom har en område. hela 47th, mellan 5 och 6 avenyn kryllar av butiker. Sen har dom ju Tiffanys på 5 avenyn. samt macys som brukar ha bra rea på just ringar faktiskt. 
    Jag kollade på Bluenile innan jag gick och kollade på ringar. 

    Det är extrema överpriser dom tar i butik(oftast fortfarande billigare än sverige dock). Min sambo testade en vanligt slät vigselring, dock i platinum. Som skulle kosta 2500dollar, sen tillkommer alltid tax på det. Sen gick vi in på nätet och köpte en exakt likadan, samma bredd och platinum för 450 dollar som mkom efter 3 dgr. 
    Samma med min förlovningsring, den skulle kostat så mycket mer om jag köpte den i butik. 
    Så vet man vilken storlek man vill ha så tycker jag beställa är bäst. 

    Annars om man inte vill ha en stor diamant osv. Så är faktiskt området vid 47th rätt bra... eller macys. 

     


    Hej KlaraA! Vilket nätbutik i USA är det ni beställt ifrån? Tacksam för svar :) Min svägerska bor i USA så vi kan låta det skickas till henne i så fall /Kajsa
Svar på tråden Förlovningsring New York