• Äldre 15 Dec 13:56
    2165 visningar
    2 svar
    2
    2165

    Bröllop Thailand 2018 - när ska inbjudan ut?

    Jag och sambon planerar att gifta oss januari 2018,i hua hin i Thailand. Min föräldrar har hus där & vi brukar åka ner med 2 års mellanrum,och eftersom ingen av oss är särskilt sugna på ett jättedyrt bröllop som gör iallafall mig helstressad så kändes detta som rätt sätt att gifta oss.

    Tanken är att ha ceremonin på stranden på morgonen (vi gifter oss borgerligt hemma innan vi åker till Thailand Så vi slipper massa krångel med ambassader osv ) , sen bjuder vi gästerna på en stor brunch vid ett fint hotell precis bredvid stranden där ceremonin hålls. Efter brunchen är alla 'lediga' och man kan passa på att gå på spa, hänga på stranden, eller göra det man själv önskar. Till kvällen sluter alla som vill upp igen för en middag på en lite finare restaurang. Detta känns helt rätt för oss, då ingen av oss vill festa hela natten eller vara för mycket i centrum.

    Min fundering är hur vi ska formulera oss på inbjudan? Och när den bör skickas ut? Vi har tyvärr inte råd att bjuda alla på resa & boende så det blir som en jättestor present till oss om/att våra nära & kära vill komma & dela dagen med oss.

    Är det någon som sitter inne med bra tankar och idéer?

  • Svar på tråden Bröllop Thailand 2018 - när ska inbjudan ut?
  • Äldre 15 Dec 14:06
    #1

    I det här fallet tror jag att ni ska skicka ut ett "save-the-date" kort i god tid. Då vet folk att det är läge att lägga undan pengar och hålla datumet bokat. Sedan kan ni skicka ut inbjudningarna tillsammans med mer information när det börjar närma sig. Kanske 4-6 mån innan eftersom det ändå är en bit att resa och folk kommer att behöva ta ledigt från jobb och fixa med annat praktiskt.

  • Äldre 15 Dec 15:58
    #2

    Ja alltså för sk. Destination weddings, så rekommenderas 6mån framförhållning. Så sommaren 2017 kanske är rimligt.

    Skickar man för tidigt så glöms det lätt bort. Även om det är kul att ni gifter er, krettsar era vänners liv inte kring det, så de kan råka planera in annat för de redan glömt bort det. 6 mån skulle jag säga iaf.

Svar på tråden Bröllop Thailand 2018 - när ska inbjudan ut?