• Äldre 8 Dec 12:00
    4733 visningar
    6 svar
    6
    4733

    Byta klänning efter vigseln?

    Hej! Jag är ny här ????

    Jag gifter mig i juli 2016, kyrka vald, festplats likaså samt klänningen är köpt och tycker den är otroligt vacker! Men hade nog gärna velat byta om senare på kvällen!

    Hittat en andra klänning som jag vill ha på mig, hade gärna velat ha era åsikter om den! Måste man bära vitt liksom?

    Tack så länge ????

  • Svar på tråden Byta klänning efter vigseln?
  • Äldre 8 Dec 12:38
    #1

    Vet inte varför det blev en massa frågetecken haha

  • Äldre 8 Dec 14:20
    #2

    Välkommen hit! Glad

    Absolut kan du byta klänning under kvällen! Vitt är väl inte ett måste men jag tror att många tar tillfället i akt - annars är det ju väldigt sällan man får anledning att bära vitt Glad

  • Äldre 9 Dec 08:21
    #3

    För att svara på din fråga:

    Bröllopsklänning:


    Klänningen senare på kvällen



    Jag säger som jag sagt till alla andra innan.
    Det är ERT bröllop det är NI som skall känna att det är som ni vill
    skit i alla andra. fan vill ni va nakna så var det, för det är ERT bröllop
    skit i alla DET SKALL VARA det enda sättet som det skall vara är så som NI vill ha det

    Lycka till
    och jag tycker klänningen var väldigt fin.. kör på den


    Live free, ride free
  • Plätti­s
    Äldre 9 Dec 14:36
    #4

    Jag behöll min klänning på hela natten! Först hade jag tänkt ha en klänning att byta till, men sedan insåg jag att jag tyckte för mycket om brudklänningen för att ta av mig den Oskyldig Klackarna rök ganska snabbt, så den är väldigt smutsig längst ner, men jag kunde dansa och ha trevligt ända till klockan fem på morgonen när vi packade in oss i en taxi och åkte hem. 

    Om du har tänkt sälja klänningen vidare så kanske det är en bra idé att byta innan den blir för smutsig, men annars tycker jag du ska göra som du själv känner. Min blir nog aldrig vit igen, fast eftersom jag tänkt ha kvar min så gör det inget. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 9 Dec 15:23
    #5

    Kul att få några svar :)

    Ingen vet att jag köpt den svarta klänningen men frågade närmsta väninnan om vad hon tyckte... Hon tyckte den var fin men opassande till saken... Well... Det är mitt bröllop och jag som bestämmer! Jag klär gärna inte upp mig onödigt mycket, känns som om jag ska på maskerad el liknande! Men i kyrkan är det väl bara att bita ihop och försöka slappna av :P

    Här är klänning nr 1

  • Äldre 10 Dec 09:01
    #6
    Hyperagda skrev 2015-12-09 15:23:22 följande:

    Kul att få några svar :)

    Ingen vet att jag köpt den svarta klänningen men frågade närmsta väninnan om vad hon tyckte... Hon tyckte den var fin men opassande till saken... Well... Det är mitt bröllop och jag som bestämmer! Jag klär gärna inte upp mig onödigt mycket, känns som om jag ska på maskerad el liknande! Men i kyrkan är det väl bara att bita ihop och försöka slappna av :P

    Här är klänning nr 1 
     



    Ditt bröllop
    Dina regler

    Jag hade dödskalleringar och armband, jag hade en käpp med dödskalle som knopp.Som du ser så hade tjejen dödskalle halsband på festen, vi smyckade med dödskallar och blommor osv kanske inte "passande" men prällen var hårdrockare och tyckte det var super passande för oss tex.

    Finns inget som är opassande på ditt bröllop, eller jo det finns det, om du inte gör som DU vill ha det
    Live free, ride free
Svar på tråden Byta klänning efter vigseln?