• Äldre 18 Nov 12:23
    2408 visningar
    3 svar
    3
    2408

    Tips på frieri till en skogsmulle

    Vi har pratat om att gifta oss men det känns inte riktigt som han förstår att jag menar allvar. Det känns inte riktigt som han kommer få tummen ur... om man säger så.

    Till vardags är han busschaufför. På fritiden tycker han mest om att vara i skogen.

    Jag funderade på om man skulle sätta en skylt där i skogen som det står "Namn - vill du gifta dig med mig?" Men sen vet man ju inte när han ser den...

    Skogen har han tillsammans med sin syster, så vem vet - hon kanske får syn på skylten först.. och då kan det bli lite... dumt.

    Vad har ni för andra idéer för en skogsmulle?

    Det ska vara mellan han och mig, inget offentligt som han blir generad av.

  • Svar på tråden Tips på frieri till en skogsmulle
  • Äldre 18 Nov 13:19
    #1
    +2

    Beroende på hur skogsmullig du är själv så kanske du kan förbereda något för honom (en skattjakt kanske med geocatching-koordinater och gömda små burkar med nya koordinater till nästa burk). Och sista ledtråden leder till en plats där du är "vinsten" så att säga. Kanske med en skylt om halsen:


    Du är min hjälte. Du är min prins.
    För mig är det ingen annan som finns.
    Vill du göra mig den äran så säg
    JA om du vill gifta dig med mig

    Eller något sånt :P 

  • Äldre 24 Nov 18:39
    #2
    Chicita skrev 2015-11-18 13:19:27 följande:

    Beroende på hur skogsmullig du är själv så kanske du kan förbereda något för honom (en skattjakt kanske med geocatching-koordinater och gömda små burkar med nya koordinater till nästa burk). Och sista ledtråden leder till en plats där du är "vinsten" så att säga. Kanske med en skylt om halsen:


    Du är min hjälte. Du är min prins.
    För mig är det ingen annan som finns.
    Vill du göra mig den äran så säg
    JA om du vill gifta dig med mig

    Eller något sånt :P 


    Dikten tyckte jag var skitbra!
    Men kordinater är han inte alls bra på. Han arbetar gärna i skogen och hittar i den utan och innan. Inget annat tips? :)
  • Äldre 24 Nov 20:00
    #3
    Brudforendag skrev 2015-11-24 18:39:26 följande:
    Dikten tyckte jag var skitbra!
    Men kordinater är han inte alls bra på. Han arbetar gärna i skogen och hittar i den utan och innan. Inget annat tips? :)

    Lägg bilder på platserna i burkarna som du gömmer kanske? 


    Och välj platser som är lätta att känna igen, en speciell sten, en krök av en å eller vad annat det kan vara...


    Eller blanda in systern på så sätt att du säger åt henne att inte åka ut till skogen en viss vecka/ helg när du vet att han ska dit och så sätter du upp din skylt då? :) 

Svar på tråden Tips på frieri till en skogsmulle