brudväskor
finns det någon svensk sida på nätet som man kan titta på brudväskor & ev web-shoppa.
finns det någon svensk sida på nätet som man kan titta på brudväskor & ev web-shoppa.
finns det ingen som vet något alla surfar ju runt?
Hej!
Denna väska tycker jag är fin.. men det är kanske inte just en sån här sida du letar efter..
www. vonschlieben. com/ accesoarer. html
Kram!
vilken otrolig sida det va mkt vackert det ser ut som ett midsommar bröllop tror jag ja väskan är vacker typ en såda som jag är ute äfter har du gjort den själv det stod att den va hand gjord.
Nu vet jag inte vilken ort du bor i, men i Stockholm finns det en kanonbra väskaffär med bra och billiga väskor. Jag köpte en brudväska till mig för 140 kr och en till min tärna. Affären heter Farraw och ligger på Drottninggatan i Stockholm. Ganske långt upp på Drottninggatan mot Centralbadet till.
Lycka till!
//Augustibruden
Hej igen!
Det är inte min väska (eller hemsida) men jag funderar på att försöka sy en liknande.. du kanske kan kolla på hemsidan om det finns nån mailadress så du kan fråga om sy-tips från tjejen som sytt den?!
Lycka till, om du får nåt bra tips för sömnaden kanske du kan lägga in det?
Ha det bra!
En sån där väska är jättelätt att sy! Klipp ut ett pappersmönster som har samma form som du vill att väskan skall ha. Den på bilden verkar fyrkantig.
Om du vill gör det riktigt enkelt så lägger du bara till sömsmån runt om, och ett par extra cm sömsmån i överkanten. Sedan sätter du på de dekorationer du vill ha, nålar ihop med rätsidorna mot varandra och syr runt sidorna och underkanten, sedan viker du ner den extra långa sömsmånen i överkanten och syr fast den och sätter på handtag för hand. (Fast då måste du ha ett ganska stadigt tyg eller sy med dubbla tyger för annars blir det slafsig)
Om du vill jobba lite mer så lägger du till vanlig sömsmån runt om och klipper ut två delar i tyget och två delar i fodertyget. Sy ihop dem runt om (fast inte i överkanten och lämna en öppning i sidan eller botten på foderväskan. Sedan vänder du den ena utochin och sätter dem i varandra, rätsida mot rätsida. Pilla in handtagen emellan de två och nåla fast dem så att de hamnar i sömmen när du syr ( själva handtagen skall vara nere emellan påsarna och sömsmånerna skall sticka upp tillsammans med påsarnas sömsmåner ). Sedan nålar du och syr ihop de två påsarna i överkanten. Vänd hela paketet utochin genom hålet du lämnade i foderpåsen, och sy igen det för hand eller på maskin (det kommer ju änså inte synas eftersom det är inuti ). Stoppa ner foderpåsen i väskan och pressa och/eller sy en söm längs överkanten så att det sitter på plats.
Sedan kan man ju fiffa till det i all oändlighet med mellanlägg så att det blir lite puffigt, fickor på fodret, knappar att stänga den med etc.
Hoppas detta gick att förstå!