• Anonym (Rädd)
    Äldre 4 Nov 23:32
    2385 visningar
    1 svar
    1
    2385

    Skrapning! Hjälp

    Jag gjorde en sen abort för ett tag sedan,( moderkakan kom ut hel) och märkte några veckor senare att jag hade blödningar som ibland avtog o sen började igen och att blödningarna luktade väldigt illa, blev jätte rädd att jag fått infektion och åkte till sjukhuset, där gjorde dom ul o sa att det såg bra ut men lite blödningar kvar, normal slemhinna osv. Men rädd som jag va lyckades jag tjata till mig en skrapning för jag va rädd att jag ändå kunde ha rester kvar som skulle orsaka infektion, läkaren ville först inte göra skrapning för det är inget man gör i förebyggande syfte sa han. Men nu är jag livrädd för att va steril. Tänk om jag fått ärrbildning o läkaren skrapat ut för mycket slemhinna. Har gjort skrapning helt i onödan!! Någon här som gjort skrapning och kunnat bli gravid efter eller någon som blivit steril?? Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Skrapning! Hjälp
  • TNY
    Äldre 15 Nov 18:56
    #1

    Jag gjorde en abort för många år sedan, fick en rejäl infektion som varade i flera dagar innan jag slutligen fick en ny skrapning med massa smärta och elände.
    Läkaren sade att det är omöjligt att säga hur mycket ärrvävnad det skulle bli, om jag kunde få barn efteråt eller inte.

    Jag har idag en liten pojke, och det var absolut inga som helst bekymmer att bli gravid, fastän jag var i övre 30-årsåldern.

    Jag säger inte att det kommer att vara så för dig, men för mig gick det bra. Håller tummarna!

Svar på tråden Skrapning! Hjälp