• Äldre 28 Oct 20:27
    2591 visningar
    8 svar
    8
    2591

    Fler som ska sjunga eller har gjort det på sitt eget bröllop?

    Hej!

    I sommar så är det dags för mig och min sambo att gifta oss och vi är lika pirriga och förväntansfulla båda två.

    Min kille har under åren vi varit tillsammans hela tiden pratat om att han vill att jag ska sjunga på vårt bröllop, den dag det blir. Låten han vill att jag ska sjunga är "The power of Love" - Celine Dion

    Jag har hela tiden sagt att jag inte fixar det för att låten är för avancerad för mig.

    Men jag har nu letat och hittat en variant som passar min röst.

    Jag sjöng den för honom igår och han blev riktigt glad och rörd.

    Vi kom då på att det vore fint och speciellt för oss om jag sjunger den medans jag går upp för altargången, han ska stå där framme och vänta på mig. Känns kärleksfullt för oss att göra så.

    Finns det fler här som gjort på detta vis.

    Hur gick det och hur kändes det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 21:36
    Eller om det är någon av er som varit på ett bröllop där bruden gjort något liknande :)

  • Svar på tråden Fler som ska sjunga eller har gjort det på sitt eget bröllop?
  • Äldre 29 Oct 00:08
    #1

    Tja, min bror sjöng och spelade en kärlekssång han komponerat själv. Jag antar att det var lite mer nervöst än vanligt, men det lät utmärkt i alla fall.
    Du får väl öva på att sjunga den till honom hemma, så du har vanan inne när ni står i fokus i kyrkan.

  • Äldre 29 Oct 22:21
    #2

    Jag sjöng på festen efter middagen! Drog av Du är min man tillsammans med bandet!


  • Äldre 29 Oct 22:26
    #3

    I kyrkan kan det vara skönt att inte behöva uppträda också, utan bara kunna få njuta av stunden som är. 


    Men på middagen efteråt (om man ska ha en sådan) så kan det sitta fint, och då har ofta nerverna lagt sig lite också så att man får ut något mer av det än magkatarr ;) 

  • Plätti­s
    Äldre 30 Oct 09:38
    #4

    På vårt bröllop hade jag fullt upp att komma ihåg hur man satte ena foten framför den andra, jag hade aldrig kunnat sjunga där jag kom gående. Det är såååå mycket nerver när alla gäster sitter och tittar, och man vet inte riktigt vad man ska göra av sig själv.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 1 Nov 20:41
    #5

    Tack för era svar. Nu kommer vi att ha lite extra tid på oss att tänka hur vi vill ha vårt bröllop och om vi verkligen vill göra det på det viset.

    Vi har flyttat fram bröllopet till sommaren 2017 istället för nu i sommar ska våra 2 pojkar få ett litet syskon <3

    Jag misstänker att jag återkommer till nästa höst ;)

  • Äldre 1 Nov 21:04
    #6
    Aele skrev 2015-11-01 20:41:34 följande:

    Tack för era svar. Nu kommer vi att ha lite extra tid på oss att tänka hur vi vill ha vårt bröllop och om vi verkligen vill göra det på det viset.

    Vi har flyttat fram bröllopet till sommaren 2017 istället för nu i sommar ska våra 2 pojkar få ett litet syskon <3

    Jag misstänker att jag återkommer till nästa höst ;)


    Grattis Solig
  • Äldre 17 Jan 10:55
    #7

    *puffar upp tråden för lite fler åsikter*

    Jag har alltid velat sjunga på mitt eget bröllop! Problemet är att jag aldrig någonsin sjungit offentligt, mer än lite Singstar :)
    Vet att jag sjunger ok men vet inte om jag kommer att våga...

    Har dock hittat en sångcoach som jag ska gå hos någon/några gånger för att känna mig för innan jag beslutar mig till 100%

    Vill så gärna klara detta... :D

  • Äldre 17 Jan 14:55
    #8
    eldima skrev 2016-01-17 10:55:46 följande:

    *puffar upp tråden för lite fler åsikter*

    Jag har alltid velat sjunga på mitt eget bröllop! Problemet är att jag aldrig någonsin sjungit offentligt, mer än lite Singstar :)
    Vet att jag sjunger ok men vet inte om jag kommer att våga...

    Har dock hittat en sångcoach som jag ska gå hos någon/några gånger för att känna mig för innan jag beslutar mig till 100%

    Vill så gärna klara detta... :D


    Jag har oxå tänkt tanken att sjunga själv men vet i sjutton om jag klarar det :) 
    Tanken är isåfall att jag ska sjunga sista styckena på en låt där jag översatt och tolkat texten från engelska till svenska medan våra solister (två av mina bästa vänner) sjunger början och även stöttar/tar över när jag sjunger ifall det inte går :) 

    Ska öva så ett par gånger iallafall så får vi se hur det blir när det väl kommer till kritan :)
Svar på tråden Fler som ska sjunga eller har gjort det på sitt eget bröllop?