• Äldre 25 Oct 01:45
    3173 visningar
    6 svar
    6
    3173

    Bra sömmerska Kungsbacka/Gbg!?

    Hej!

    Jag ska låta sy upp min brudklänning och undrar om någon vet en bra sömmerska de kan rekommendera, helst i Kungsbacka/Onsalaområdet, men annars också i Göteborg? Vore väääldigt tacksam!

    Med vänlig hälsning, Emma

  • Svar på tråden Bra sömmerska Kungsbacka/Gbg!?
  • Äldre 31 Oct 00:07
    #1

    Ingen alls som har nåt tips!!??????????

  • Äldre 13 Nov 22:01
    #2

    Hej, jag har precis kommit i kontakt med Ivory & Grace i Göteborg: www.ivoryandgrace.se

    Nyöppnad butik i Antikhallarna, syr upp efter egen design!

    Har varit där på första konsultation, proffsigt bemötande och hon (Rena) har bra koll och kan sin sak!

  • Äldre 16 Nov 18:27
    #3

    Jag hade min klänning uppsydd av Merit på Skräddarns hus i Göteborg. Hon syr bara brudklänningar och är jätteduktig! Sydde ut efter min bild och förklaring ???? (dock lite osäker om hon är mammaledig just nu)

  • Äldre 16 Nov 18:29
    #4
    AGustafsson skrev 2015-11-16 18:27:33 följande:

    Jag hade min klänning uppsydd av Merit på Skräddarns hus i Göteborg. Hon syr bara brudklänningar och är jätteduktig! Sydde ut efter min bild och förklaring (dock lite osäker om hon är mammaledig just nu)


    Det skulle inte vara några frågetecken ????
  • Äldre 23 Nov 19:48
    #5

    Jag köpte min klänning på The Wedding Room i Hällingsjö och gjorde sedan en del ändringar hos en sömmerska som heter Marie och som har Dejs Design i Mölnlycke.

    Jag valde att köpa en "stomme" av en klänning hos The Wedding Room då de säljer klänningar till ett så bra pris och sedan så gjorde jag de ändringarna som jag ville ha så att det verkligen blev MIN drömklänning. Det blev mycket ekonomiskt och jag slapp alla provningar hos en sömmerska för att hitta precis rätt passform. Nu satt klänningen perfekt på min kropp redan från början och jag behövde bara göra små ändringar på utseendet för att få den precis som jag ville. Ett tips från mig om du har en budget att följa ;)

    www.theweddingroom.se
    www.dejsdesign.se

  • Äldre 28 Nov 12:00
    #6

    Jag är också imponerad av Ivory & Grace. Jag besökte butiken i lördags och bestämde mig för att låta dem sy upp min klänning. Det är mycket bra kvalitet på klänningarna och jag kan få min helt egna design.

Svar på tråden Bra sömmerska Kungsbacka/Gbg!?