• Ottofors

    Lyxbil till vinterbröllop

    Hej!

    Jag och min sambo skall gifta oss i januari, i Jämtland. VI har löst det mesta, men går bet på en sak - transporten för brudparet (oss) mellan kyrka och festlokal.

    Vi vill helst ha en lite äldre och större brittisk lyxbil, som Rolls-Royce, Bentley eller kanske Jaguar. Absolut ingen Hummer, Lincoln, raggarbil eller annat liknande!

    Problemet är väl att de flesta som har en sådan bil inte kör med dem på vintern av olika anledningar (inga vinterdäck, is och snö tär på bilen). Men jag tänkte ändå höra här om det är någon som kan tipsa om något. Privatperson eller företag.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Lyxbil till vinterbröllop
  • Nightrod



    Vi har precis köpt en Chrysler 300, och de är riktigt lyxiga och feta bilar, samt att dessa kör folk med på vintern, så det hade jag rekomenderat att kika på


    Live free, ride free
  • Nyfiken gul , nu fru

    Jag skulle tipsa om att ringa till bilfirmor runt om i Jämtland. Att få låna en bil några timmar är nog inte så svårt. De kan ju även veta vart ni kan vända er om de inte har möjlighet att låna ut en bil.

  • Nightrod
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-10-21 13:55:09 följande:

    Jag skulle tipsa om att ringa till bilfirmor runt om i Jämtland. Att få låna en bil några timmar är nog inte så svårt. De kan ju även veta vart ni kan vända er om de inte har möjlighet att låna ut en bil.


    Problemet med sådana bilar som TS skriver om är att de inte finns att tillgå på vintern inte ens hos bilhandlare (där de sällan finns alls)
    De flesta stoppar in bilarna i vinterförvaring redan i oktober utan möjlighet att ta ut dem, andraställer av dem eller meckar med dem. Och de som har möjlighet till det vägrar oftast ta ut dem på saltade vägar då detta förstör bilarna och att de aldrig har vinterhjul.

    MIn bil skulle aldrig tillåtas rulla en meter då den inte har vinterdäck och att de däcken som sitter på är fetingbreda så det är som skridskor på hal is, samt att saltet skulle förstöra bilen ganska omgående med tanke på att stålet är inte av bästa kvalite på gamla bilar


    Live free, ride free
  • Nyfiken gul , nu fru
    Nightrod skrev 2015-10-21 15:18:32 följande:
    Problemet med sådana bilar som TS skriver om är att de inte finns att tillgå på vintern inte ens hos bilhandlare (där de sällan finns alls)
    De flesta stoppar in bilarna i vinterförvaring redan i oktober utan möjlighet att ta ut dem, andraställer av dem eller meckar med dem. Och de som har möjlighet till det vägrar oftast ta ut dem på saltade vägar då detta förstör bilarna och att de aldrig har vinterhjul.

    MIn bil skulle aldrig tillåtas rulla en meter då den inte har vinterdäck och att de däcken som sitter på är fetingbreda så det är som skridskor på hal is, samt att saltet skulle förstöra bilen ganska omgående med tanke på att stålet är inte av bästa kvalite på gamla bilar
    så sant. Men jag tänkte mest på själva ordet "lyxbil"  .  Finns det en dyrare "vanlig" bil fast med lyxkänsla så kan det nog vara likabra även om det inte står Bentley på bakluckan.  
Svar på tråden Lyxbil till vinterbröllop