• Äldre 19 Oct 09:49
    2845 visningar
    3 svar
    3
    2845

    Vinterbröllop tips!!

    Jag och min fästman förlovade oss nu i somras och har börjat prata och försöka planera bröllop. Vår tanke är Vinterbröllop (januari/februari 2017 försöker vi få till) tanken är att hålla vigseln i kyrka och festen på ett slott i närheten där vi bor.

    Vi tänkt lite på teman, men är helt nollställda!!? Vi har spånat lite och pratat kring allting, de enda vi är helt klara på är vår bröllopsmeny?! (Kanske blir så, med tanke på att jag är kock)

    Vi är helt klara med att vi vill ha något extra ordinärt. Vi har pratat om typ 'vattenfalls-fyverkerier' vilket är helt tysta fyrverkerier som 'regnar' ner över himlen i ett vattenfall, är jättevackert!! Och även fireball show i mörkret, men inget som någon av oss egentligen känner är helt rätt!

    Någon som har tips på färgtema?

    Någon som kan komma med lite idéer?

    Tacksam för alla svar jag kan få!!

    ????

  • Svar på tråden Vinterbröllop tips!!
  • Plätti­s
    Äldre 19 Oct 18:40
    #1

    Jag tycker det är superfint att ha vintertema på ett vinterbröllop. Vitt, blått och silver på dekorationer och annat, snöflingor och istappar och kristaller. Massor av ljuslyktor, värmeljus och annat som får liv på festen. 

    Tänk på att om ni vill ha mycket blommor på vintern kan det bli dyrt eftersom det måste importeras. Men tulpaner brukar väl komma i februari, så det kan funka. Alla hjärtans-tema kan funka om ni gifter er i februari, men just då är röda rosor svindyra eftersom det är just alla hjärtans :P 

    Googla vinterbröllop inspiration, eller winter wedding och samla in bilder som ni tycker är fina. Oavsett vad ni väljer för tema så kommer det bli alldeles fantastiskt :) 

    Vi hade björkar som tema (vi gifte oss i Umeå, björkarnas stad) och hade björkar på inbjudningarna, placeringskorten och festhäftena. Dekorationerna gick i svart, vitt och grönt, och det blev så fantastiskt fint när det fanns en röd tråd genom allt. Och eftersom vi la energin på utvalda delar så blev det väldigt speciellt. Vi satsade på maten och hade en egen kock som lagade den, höll till i en alldeles fantastisk lokal som var helt perfekt för oss, och hade en superduktig fotograf som verkligen fick oss att slappna av och tog alldeles underbara bilder. 

    En bra toastperson är också viktigt, vår toastmadame fick verkligen alla gäster att slappna av och det var massor av gäster som höll tal både planerat och spontant. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 19 Oct 20:21
    #2

    Jag tycker att det kan vara fint att bryta av det isiga med varma koppartoner, gröna färger (men tänk på att hålla er på den kalla färgskalan där så det inte blir för julaktigt) och istället för färska blommor så kan det vara fint med antingen eterneller i olika arrangemang, eller låga skålar/fat med potpurrier eller varför inte sådana låga "jul-enar" som ni dekorerar med lite kopparfärgat glitter eller sätter i kopparkrukor... 


    Om ni är på ett slott så skulle jag försöka att inte dekorera allt för mycket annars. 
    Låt de vackra miljöerna tala för sig själva istället :) 

  • Äldre 21 Oct 15:25
    #3

    Hade vi haft julbröllop så hade det vart mycket eld och va fan vi älskar julen så vi hade nog julat till bröllopet som bara FN


    Live free, ride free
Svar på tråden Vinterbröllop tips!!