• Äldre 18 Oct 09:41
    2050 visningar
    5 svar
    5
    2050

    Vigseln är över- nu då?!

    Hej
    Finns det fler som känner som jag, som känt som jag eller som har någon tanke kring mitt lilla dilemma:

    Är nu gift, allt gick skitbra, shit happens men jag orkade inte bry mig om petitesser på vår stora dag. Alltså jag är nöjd och över förväntan. MEN nu då? Jag är sådär uppgiven lite som när en del fött barn och får "baby blues" några dagar efter. Jag känner att hela mitt projekt är ju slut nu. Va fan ska jag hitta på nu?!

    Vi planerar inte barn, iaf inte 2016 för vi ska resa och tävla med mera. Så det enda jag ser fram emot är att pyssla med tack-korten. Lägenheten är superrenoverad och visst letar vi hus men är lite segt på marknaden just nu. Det jag känner är " Va fan ska jag göra nu med all min tid?!", samt en tomhet. Bröllopet blev lite som min baby som jag pysslade med och så är det över på en enda dag ju...

    Någon mer?

    P.s. har ett bra tips på toalettbesvär på den stora dagen. Jag hade slöja på 3.5m och släp på 2m så istället för att ha med folk in på toa så bara grenslade jag toaletten åt "fel håll". Smidigt, lättare att hålla upp det på framsidan än det på baksidan...D.s.

  • Svar på tråden Vigseln är över- nu då?!
  • mst.mr­sj82
    Äldre 19 Oct 08:12
    #1

    Perfekt tips för toa besök. Tack. Kan förstå din känsla men jag ser fram emot mitt bröllop i december än. Sen är jag dessutom nybliven två barns mamma så jag lär ha att göra sen men jag kan ändå förstå din känsla. Planera ett bröllop blir ens sköte barn. Men som sagt vi har två barn en son på 3,5 år och en dotter som föddes 1/10. Hus har vi redan. Försök att hitta något annat som ditt nya "sköte barn"

  • mst.mr­sj82
    Äldre 19 Oct 08:12
    #2

    Perfekt tips för toa besök. Tack. Kan förstå din känsla men jag ser fram emot mitt bröllop i december än. Sen är jag dessutom nybliven två barns mamma så jag lär ha att göra sen men jag kan ändå förstå din känsla. Planera ett bröllop blir ens sköte barn. Men som sagt vi har två barn en son på 3,5 år och en dotter som föddes 1/10. Hus har vi redan. Försök att hitta något annat som ditt nya "sköte barn"

  • Plätti­s
    Äldre 19 Oct 13:56
    #3

    Jag kände så första veckorna efter bröllopet, men sedan hittar man tillbaka till vardagen och allt det man sysselsatte sig med innan bröllopet  

    Vi pratade inte om annat än bröllopet hemma i typ åtta, nio månader, så det är ganska skönt att kunna fokusera på bara vanliga saker igen. Nu umgås vi med vänner, träffar våra familjer och har dejtkvällar bara vi två. Och eftersom min man jobbar skift har jag engagerat mig i en förening för att ha något att göra de veckor han jobbar kväll, så jag har fått lära känna nya människor och får göra något vettigt med min fritid.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 21 Oct 13:51
    #4

    Vad gjorde du innan du planerade för bröllop?

    Perfekt tillfälle att återvända till gymmet, söndagsdansen, parmiddagarna, afterwork, zumban, körsången och tv-kvällarna...

    För att få tid till bröllopsplaneringen har du förmodligen fått avstå/dra ner på annat.

  • Äldre 22 Oct 09:30
    #5

    Jag gjorde samma sak som jag gjorde under tiden jag planerade... Jag drog aldrig ner på tempot utan gjorde bara mer på mindre tid... Kanske därför det blir extra tomt nu. Men känns lite bättre nu. Åker på långresa om några dagar så kanske hamnade man i någon dipp mellan bröllop/resa...

Svar på tråden Vigseln är över- nu då?!