• Äldre 6 Oct 11:55
    8314 visningar
    7 svar
    7
    8314

    Tiffany & Co

    Vet någon om ringen är äkta? Allting ser ok ut. Otroligt fin ring som jag alltid velat ha.

    www.tradera.com/item/302644/242442070/akta-tiffany-co-diamant-ring-platina-0-20-carat-vvs1-e 

  • Svar på tråden Tiffany & Co
  • Äldre 6 Oct 12:02
    #1

    Ingen aning men jag hade inte litat på det. Iof var den ju väldigt billig, så du kan ju köpa den och gå till en Tiffany's butik och be dem kolla det! :) 

  • Äldre 6 Oct 12:04
    #2

    Det är ju värt att ta en weekend till typ London och kolla om allt stämmer när det ändå erbjuds 14 dagars ångerrätt av säljaren! :)

  • Äldre 6 Oct 12:35
    #3

    hej
    men det finns tillhörande diamant certifikat från tiffany & co.
    jag ska maila säljaren och höra med dom först
    säljaren och företaget verkar finnas i turning torso malmö.
    14 dagars öppetköp låter tryggt.
    // amanda

  • Äldre 6 Oct 22:19
    #4

    Ja jag såg det, jag skulle inte lita på det ändå utan att dubbelkolla med en Tiffany butik, ett certifikat kan ju inte vara alltför svårt att förfalska! :)

    Men det är väl aldrig fel att ha en ursäkt för att åka på en miniweekend såhär mitt i Oktober, lagom till när man hunnit tröttna på jobbet/skolan igen efter sommarledigheten! ;)

  • Äldre 7 Oct 12:42
    #5

    Joo, du har rätt :)
    Säljaren svarade på mitt email idag.
    Dom skriver: "Kopia på butikskvitto från Tiffany & Co medföljer, ringen köptes ny i London 2013"
    Allt verkar se OK ut och företaget Linvin & Co ser legit ut.
    Kanske värt köpa ringen och ta weekend resa till London :)
    Jag har ändå öppetköp.

  • Äldre 7 Oct 12:50
    #6

    Kan man köpa Tiffany´s vigsel ringar här i Sverige någonstans?
    Kanske någon Juvelerare eller återförsäljare i Stockholm, Göteborg/Malmö som säljer? Vad kostar dom?
    // Amanda

  • Äldre 7 Oct 14:17
    #7

    Hej Amanda84, de säljs oss veterligen bara hos dem själva, närmsta butik borde vara i London. De kostar allt från några tusenlappar för de enklaste ringar upp till flera miljoner för de mest exklusiva. Generellt sett vänder sig Tiffany till de som är beredda att spendera lite mer på sina ringar!


    VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
Svar på tråden Tiffany & Co