• Äldre 5 Sep 19:28
    1610 visningar
    2 svar
    2
    1610

    "check" listor

    Hejsan!
    Vi ska nu börja planera vårt bröllop och jag skulle vilja ha typ som en cecklista me allt man "behöver" å "ska ha". Jag har försökt leta lite på nätet men kan bara hitta checklistor för när man ska göra vad.
    Så, jag skulle vilja att alla skrev in vad NI hade på ert bröllop, dekorationer, dukar, ljus, allt för vigseln. Ja, alt! Alla har olika prioriteringar å så, så om alla skriver de dom hade, och ska ha, så kommer de bli en asbra lista! Har ni lust att hjälpa mig?? :D (hoppas att tråden hamnar någorlunda rätt iaf.. ingen aning vilken kategori man ska lägga den i..)

  • Svar på tråden "check" listor
  • Äldre 6 Sep 01:27
    #1
    Hej,

    Efter att ta spelat in och fotograferat bröllop från olika kulturer runt om i landet kan jag dela med mig av några råd från dessa erfarenheter:

    1. Fråga någon rolig/social/utåtriktad bekant, vän eller släkting om denne kan tänka sig vara er toastmaster.
    Toastmasterns uppgift är att hålla i körschemat och se till att stämningen håller sig på topp. Ge gästerna toastmasterns kontaktuppgifter och be dem informera toastmastern om de ska hålla tal, visa något klipp, uppträda eller göra en överraskning. På så sätt uppmuntrar ni gästerna att bidraga till underhållningen. Det kan också vara två toastmaster och då kan dessa bära samma typ av hatt eller liknande för att folk ska känna igen toastmastern.
    Igenkännande toastmasters lyfter stämningen och ser till att festligheterna flyter på!
    2.  Ibland är par så ängsliga att hålla det bästa bröllopet för andra så de glömmer bort vad som är "det bästa" för dem själva. Njut av dagen och satsa på det som är betydelsefullt för er.
    Tips inför fotograferingen:
    Samla bilder som ni gillar på er själva och parbilder från Internet  i en mapp. Ge mappen till er fotograf så hen kan utgå från er stil. Be fotografen att visa fotografierna i kameran när ni tar porträtt och parbilder så ni kan ge direkt feedback.
    Fråga vigselförrättaren vart fotograferna kan så och vart de inte kan stå. Be vigselförättaren använda mikrofon så alla hör. Ta tid på er vid ceremonin. Gå långsamt fram till vigselförättaren och påmin dig själv att känna efter hur du andas så du kan njuta av ögonblicken.
    För filminspelning tänk på att skaffa mikrofon och högtalare så ni kan få talen inspelade i hög kvalitet. 
    Hoppas råden gav inspiration och hör gärna av dig om jag kan hjälpa till mer!

    Bästa hälsning
    Christina Wallin
    http://koanuka.com/brollop
  • Äldre 6 Sep 10:37
    #2

    www.myperfectday.se/checklistor

    Här har du en bra sida med listor =)

Svar på tråden "check" listor