• crs
    Äldre 2 Sep 09:46
    1935 visningar
    2 svar
    2
    1935

    Tackkort

    Jag funderar på vilka man ska skicka tackkort till. Till vår gäster givetvis, men brukar man även skicka till de som grattat "passivt"? Tex var en moster till mig gäst, och på kortet från henne stod även hennes barn med familjer med. Men vi har inte fått någon personlig hälsing från dem, hon hade bara skrivit dit deras namn också. Bör vi skicka tackkort till dem? Känns ju lite konstigt, men vill inte verka otrevlig eller otacksam heller... 

  • Svar på tråden Tackkort
  • Äldre 2 Sep 11:12
    #1

    Hmm står deras namn på kortet då kan du nog bara skriva dit deras namn på din mosters tackkort. Typ "Tack för gratulationerna från hela familjen Persson". Känns inte som du måste skicka ett eget till dem. Men om någon skickat en egen present eller så kan det vara en fin gest, tycker iaf jag Glad

  • Äldre 2 Sep 12:52
    #2

    Det räcker om du skriver neutralt "tack för gratulationerna" till den som skickade kort till er liksom :) 


    Om det nu inte var några som skänkte en väldigt påkostad present som dom hade gått ihop om. Då kan det ju vara värt att tacka alla :) 


    Sen beror det väl på vad det kostar er att skicka ut ett tack (alltså vad korten kostar).
    Kan man göra någon glad genom att skicka ett tack till dom så kan det väl vara värt några kronor... Om det är många så ökar ju dom där kronorna rätt snabbt dock.

Svar på tråden Tackkort