• tilia

    Ist för brudklänning

    Ni som gift er i icke brudklänning,vad har ni haft ist?,kan man gifta sig i en grå klänning?,känner inte helhjärtat för att ha en riktig brudklänning.

  • Svar på tråden Ist för brudklänning
  • Kattungevin

    Du kan gifta dig i exakt VAD DU VILL. :) Finns inget rätt eller fel så länge du och den du gifter dig med är överens om att det är detta ni vill ha på er. :) Jag är inte gift än men kommer inte gifta mig i en klassisk brudklänning heller, utan en pastell-lila klänning med mintgröna detaljer troligtvis. Pastell-lila blir den i alla fall. Och killen kommer inte ha en kostym, och blir det ändå kostym så lär det bli en i typ turkos och ett par färgglada sneakers till. X) Men troligtvis så blir det någon form av öppen kortärmad skjorta med en färgglad t-shirt under. Ganska avslappnat men ändå fint enligt vårt tycke och vi kommer inte ha någon klädkod för gästerna heller, utan det man känner sig fin och bekväm i kommer man i. :)

  • crs

    Gift dig i vad helst du hittar som du gillar och känner dig fin och bekväm i! :) 

    Jag ville inte ha en "riktig" brudklänning, utan hade en vit fodralklänning istället. Och en mörkturkos bolero. :)

  • mst.mrsj82

    Det blir din brudklänning när du gifter dig för att du har valt den.

  • Nyfiken gul , nu fru

    Det du väljer att ha på dig när du gifter dig ÄR din brudklänning, oavsett hur den ser ut. 

    Säg istället att du inte vill ha en vit klänning om det är färgen som inte känns okej , eller att du väljer bort prinsessklänning. 

    Min bästa vän hade vid sitt bröllop på sig en vit volangklänning från Haléns, typ studentklänning. Med en rosa bolero över. 

    En bekant till mig gifte sig i en koboltblå balklänning med paljettliv. 

    Ett par jag sjöng för i kyrkan hon valde en isande vit jumpsuit i satin att gifta sig i 

    En bekant till mina föräldrar valde att gifta sig i en skotskrutig hellång sidenklänning från 70-talet  

    En kompis inom motorcykelvärlden gifte sig med temat motorcykel så hon hade svarta skinnbrallor, skinnbh och sliten skinnjacka över 

Svar på tråden Ist för brudklänning