• Äldre 18 Aug 08:49
    1420 visningar
    2 svar
    2
    1420

    Hjälpa en vän med klänning

    Hej!


     


    Jag har en vönnina som ska gifta sig nästa år, jag känner inte henne sådär superbra, hon har flyttat it fr england, och jag vet inte alls sådär riktigt om hennes stil, drömbröllop - ja men ni vet sånt där och hon vill ju då att vi ska kolla på bröloopsfkänningar till henne, och jag känner panik! "Vem är hon djup där inne?" "Vad har hon för stil?" "Vad hatar hon?" "Vad är big no no"


    haha

    Någon som kan hjälpa mig? Finns det ngn bröllopstidning att rekommendera?
    vad är klassiska bröllopsklänningar? känner att jag bör läsa på här lite'


    Samt, vart kan man hitta exklusiva klänningar i Sthlm?

    heeelp!

  • Svar på tråden Hjälpa en vän med klänning
  • Ankan
    Äldre 18 Aug 09:09
    #1

    Jag kan tipsa om att surfa runt lite på Pinterest först, där finns det många bilder på brudklänningar och det underlättar att hitta "sin" stil. Finns även massa annan inspiration där.
    Om du googlar brudklänning + stockholm får du upp massa förslag på butiker. Antar att det går att se på hemsidan hur exklusiv den är.

  • Plätti­s
    Äldre 18 Aug 10:31
    #2

    När jag provade klänningar hade jag med mig en vän som jag bara känt i två-tre månader innan. Och det gick huuur bra som helst, eftersom hon tittade på min kroppsform, hur klänningen satt och även såg på mig när jag trivdes särskilt bra i någon av dem. 

    Det är inte du som ska bestämma vilken klänning hon ska ha på sin bröllopsdag, utan du följer med som smakråd och stöd. Fråga henne hur de tänker kring bröllopet, ska det vara ett stort, litet, enkelt eller flashigt bröllop? Ska hon ha den hela dagen och kvällen, så den ska funka på festen och för att dansa i? Släp eller inte? Några särskilda detaljer hon är ute efter? Spets? Axelbandslöst? 

    Ett tips är att träffas precis innan och prata lite om vad ni har för game plan, och vilken roll du ska ha som smakråd. Ska du vara där för att hon inte vill vara ensam eller för att hon behöver dina åsikter? 

    Personalen är för det allra mesta hur bra som helst i brudbutiker, och jag har provat både ensam och med sällskap. Ensam kan man fokusera på klänningarna, men det är svårt att inte kunna prata med någon annan. Och om man har personer med sig som bara pratar och tycker är det omöjligt att veta vad man själv känner. Första gången jag provade hade jag en person med mig som sa "KÖP DEN!" om alla klänningar jag provade. Oavsett hur storleken var och vad jag tyckte om dem. 

    Don't be that person, säger jag bara. Hon fick inte följa med på fler provningar. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Hjälpa en vän med klänning