• Äldre 17 Aug 15:39
    4380 visningar
    4 svar
    4
    4380

    Bröllop Koh Chang, Thailand.

    Hej allihopa!

    Jag och min blivande planerar bröllop på Koh Chang i Thailand 13/1-2017 (ett tag kvar)

    Försöker googla fram bröllopsarrangörer men hittar inte riktigt det jag vill. Vi åker ner nu i januari och har tid på oss att planera men tänkte att någon härinne sitter på bra tips eller kanske själva har gift sig eller planera att gifta sig på just Koh Chang? :)

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Bröllop Koh Chang, Thailand.
  • Äldre 24 Feb 08:28
    #1

    Hm verkar som mitt svar försvann försäker igen. Ser att det var ett tag sedan du skrev men chansar på att du läser detta ändå :)

    Vi har inte bestämt oss för om det blir bröllop i Thailand eller Sverige ännu men jag försöker göra två budgettar så att vi sedan ska kunna ta ett beslut så snart som möjligt. Blir det Thailand så skulle jag helst vilja att det blir Koh Chang eftersom vi var där precis i början av vårt förhålande och älskade den ön. Annars får det bli någonstans nära där i alla fall är tanken.

    Jag har lik som du lite svårt med att hitta den info jag söker, nu i första hand för att göra en budget. Hade varit toppen om vi lyckades komma i kontakt med någon bra bröllopsplanerare eller med någon som har haft sitt bröllop där och har lite tips.

    Hur har det gått för er har ni hittat den info ni söker och i så fall hur? Kommer ni att åka ner själva eller får ni med er gäster?

    Vore roligt att blåsa liv i denna tråd och kunna utbyta lite tips och idéer så jag hoppas på det Glad

  • Äldre 1 Mar 21:56
    #2

    Fick ett ja igår (29/2). Vi bestämde snabbt att vi vill gifta oss i Thailand. Resan redan bokad, bara vi två. Khao Lak eller Phuket (Kata)blir det. Vi ska vara på två olika hotell. Men HUR gör man? Vi tänker oss på stranden i solnedgången...

  • Äldre 1 Mar 22:07
    #3

    När två av mina vänner skulle gifta sig i Thailand slutade det med att de lagligt gifte sig i Sverige och hade sen sermoni i Thailand för det var jätte krångligt att gifta sig lagligt på plats i Thailand men kolla med en turistbyrå de harvsäkett tips och så

    kan jag tipsa om en fotograf som fotar utomlands kika på fotografmalinnorlen.viewbook.com lycka till med all planering

  • Äldre 2 Mar 07:32
    #4

    Tusen tack för snabbt svar! Ska kolla med Svenska Kyrkan i Phuket om hur man kan göra. Har ju googlat lite och förstår att det är lite krångligt.

Svar på tråden Bröllop Koh Chang, Thailand.