• Äldre 24 Jul 12:01
    4713 visningar
    15 svar
    15
    4713

    Var hitta breda brudskor?

    Jag har både väldigt breda och höga fötter vilket gör att jag alltid har stora problem med att hitta finskor som passar. De med band rakt över foten blir ofta för låga (om inte banden är ställbara, då kan det fungera) och de allra flesta finskor är alldeles för smala framme vid tårna.
    Inför bröllopet behöver jag därför alla tips jag kan få på var man kan få tag i snygga skor av lite bredare modell. Någon med samma problem som lyckats kanske?

  • Svar på tråden Var hitta breda brudskor?
  • Aniara­4
    Äldre 24 Jul 13:09
    #1

    Det är inte helt lätt, men det finns ett par märken som kan vara ok, Melody och Menbur tror jag. Jag hade samma problem, men hittade ett par på Evans som tyvärr inte säljs längre. Chansade och köpte på nätet eftersom de var billiga, och som ett under passade de!

    Nu letar jag efter ett par eleganta festskor och har samma problem igen... får kolla om mina brudskor går att färga!

  • crs
    Äldre 24 Jul 13:56
    #2

    ASOS har en linje som heter wide fit, där finns många fina skor, både vardag och fest. Kan vara något att kika på. :) 

    www.asos.com/search/wide-fit&q=wide+fit&RecentSearchesUsed=true

  • Äldre 24 Jul 15:17
    #3

    New look har en serie skor som heter wide fit :)

    www.newlook.com

  • Äldre 24 Jul 17:56
    #4

    Vet ju att det är ganska hopplöst. Antingen hittar man ingenting eller så är det extremt tantigt. (Och det är ju inte kul även om man passerat 30.) Tidigare har det hänt att jag klämt ner mina fötter i aningen smala skor och härdat ut, men på bröllopet kommer man ju behöva gå i skorna en hel dag så då måste de sitta skönt.
    Har över ett år på mig så jag hoppas verkligen att jag ska hinna hitta någonting.
    Tack för alla tips, nu har jag sysselsättning hela kvällen.

  • Äldre 25 Jul 17:27
    #5
    Aniara4 skrev 2015-07-24 13:09:26 följande:

    Det är inte helt lätt, men det finns ett par märken som kan vara ok, Melody och Menbur tror jag. Jag hade samma problem, men hittade ett par på Evans som tyvärr inte säljs längre. Chansade och köpte på nätet eftersom de var billiga, och som ett under passade de!

    Nu letar jag efter ett par eleganta festskor och har samma problem igen... får kolla om mina brudskor går att färga!


    Vet du vilka svenska återförsäljare som finns för Melody? Såg i gamla trådar att det varit Matildas fest, men hittar ingenting där nu. Går ju inte att få fram priser osv på deras egen sida.
  • Äldre 25 Jul 20:56
    #6

    Jag har "Kajsa Anka-fötter, kort och breda..och höga, så skor har alltid varit problem för mig att hitta. Frågar folk vad jag har för skostorlek får jag svara "37-41, beroende på skomodell"
    Jag hittade ett par på BonPrix, stl 39, som satt bra. Dom satt inte hundra, för på bredden hade dom behövt vara minst 39,5 och på längden 38, men jag tänkte att den dom är lite för små på bredden kan man gå in och remmen runt vristen gör att man inte kan "kliva ur" dom

    www.bonprix.se/produkt/skinnpumps-vit-935736/

  • Aniara­4
    Äldre 25 Jul 21:19
    #7
    Emmy skrev 2015-07-25 17:27:01 följande:
    Vet du vilka svenska återförsäljare som finns för Melody? Såg i gamla trådar att det varit Matildas fest, men hittar ingenting där nu. Går ju inte att få fram priser osv på deras egen sida.
    Jag hittade några på typ Dansshoppen (med reservation för att jag inte kollade butiksnamnet så noga.) Butiker som säljer dansskor brukar öht vara bra på att ha bekväma skor!
  • Aniara­4
    Äldre 25 Jul 21:24
    #8

    Förlåt, jag är förvirrad (för många timmars skoletande...). Det var nog Rainbow club jag tänkte på. Typ de här: www.dansshopen.nu/produkt/linda-rainbow-brudskor/

  • Äldre 26 Jul 11:03
    #9

    Hittade faktiskt ett par modeller på footway som inte såg helt dumma ut igår (efter många timmar av stirrande på skärmen...) Rea dessutom så beställde två par, ett par vanliga och ett par i mer kängmodell där det faktiskt stod i omdömet att de passat en med breda fötter. Hoppas att något av paren fungerar.

  • Äldre 26 Jul 12:50
    #10
    Krystal skrev 2015-07-25 20:56:15 följande:

    Jag har "Kajsa Anka-fötter, kort och breda..och höga, så skor har alltid varit problem för mig att hitta. Frågar folk vad jag har för skostorlek får jag svara "37-41, beroende på skomodell"
    Jag hittade ett par på BonPrix, stl 39, som satt bra. Dom satt inte hundra, för på bredden hade dom behövt vara minst 39,5 och på längden 38, men jag tänkte att den dom är lite för små på bredden kan man gå in och remmen runt vristen gör att man inte kan "kliva ur" dom www.bonprix.se/produkt/skinnpumps-vit-935736/


    Åh, de där var också jättefina. Jag har gott om tid på mig så kanske beställer de där också om de kommer in i min storlek. Glad
  • Äldre 26 Jul 21:55
    #11

    När skoförsäljare i valfritt Sydostasiatiskt land försöker hoppa på mig håller jag för det mesta bara upp ena foten och frågar om de har något i min storlek. Eftersom ett par bekväma sandaler inte gör mina breda 42:or mindre direkt så brukar de snabbt ursäkta sig och försvinna. Något halvår före bröllopet var jag i Thailand och när en affärsinnehavare dök upp så pekade jag på pin kiv på ett par vita högklackade och frågade om hon hade dem i 42. Döm om min förvåning när hon nickade, rotade lite runt i butiken och faktiskt hade ett par! Jag hade helt glömt bort att i Thailand finns det gott om ladyboys... Så, väl tilltagna brudskor köpes med fördel i Bangkok. Skrattande

  • Äldre 27 Jul 10:29
    #12
    Lenblo skrev 2015-07-26 21:55:16 följande:

    När skoförsäljare i valfritt Sydostasiatiskt land försöker hoppa på mig håller jag för det mesta bara upp ena foten och frågar om de har något i min storlek. Eftersom ett par bekväma sandaler inte gör mina breda 42:or mindre direkt så brukar de snabbt ursäkta sig och försvinna. Något halvår före bröllopet var jag i Thailand och när en affärsinnehavare dök upp så pekade jag på pin kiv på ett par vita högklackade och frågade om hon hade dem i 42. Döm om min förvåning när hon nickade, rotade lite runt i butiken och faktiskt hade ett par! Jag hade helt glömt bort att i Thailand finns det gott om ladyboys... Så, väl tilltagna brudskor köpes med fördel i Bangkok. Skrattande


    Haha, kanske borde planera in en resa dit före bröllopet då! Känner annars igen det där. Även i Sverige möts jag nästan alltid av problem på damavdelningen för mina "felformade" fötter. Vill jag ha skor som sitter riktigt bekvämt blir det ofta att smita in på herravdelningen.
  • Äldre 28 Jul 08:36
    #13

    Igår hämtade jag ut skorna från footway. Båda paren var helt ok, men det ena både bekvämare och snyggare. Så nu har jag skor! Dessa blev det, perfekt till ett höstbröllop tycker jag. Glad 

  • Äldre 29 Jul 20:41
    #14

    Grattis till de fina skorna!

    Jag tog studenten i mina vita men ganska trista lågklackade sandaletter som jag använt nästan dagligen i hela gymnasiet. Det stod inte några vita finskor att uppbringa i hela Uppsala. Rynkar på näsan Det är lite lättare nu med internet, men med tanke på att 13 % av kvinnorna i Sverige har 41 och uppåt kan man ju tycka att det inte skulle vara något problem. Skrikandes

  • Aniara­4
    Äldre 5 Aug 10:44
    #15

    Grattis, det är skönt när man hittar något som funkar till slut!
    Ifall någon annan fortfarande letar så hittade jag några andra fina i förbifarten när jag letade efter festskor:
    int.debenhams.com/se/women/shoes-boots/wide-fit/
    (Välj brand: Debut för att bara se typ brudskor)

Svar på tråden Var hitta breda brudskor?