• Äldre 15 Jul 19:09
    3047 visningar
    4 svar
    4
    3047

    Alliansring - var kan man hitta dem.

    Hej

    Jag söker efter ställen som säljer alliansringar liknande den här från Vanbruun. De hos Vanbruun är fina, men jag skulle vilja ha fler alternativ, men tycker inte att jag hittar några liknande alternativ hos kedjorna. Antingen har de som en kant runt stenarna, eller så är det för liten yta som är täckt av stenar.

    Så om ni har några bra tips på ställen som säljer alliansringar tar jag tacksam emot dem!

  • Svar på tråden Alliansring - var kan man hitta dem.
  • Äldre 15 Jul 20:16
    #1

    Jag har också letat efter just en sådan! Jag beslutade mig för Schalins Lycka 0,33 ct som är liknande. Den finns i rött, rose eller vitt guld dock är alla testversioner tyvärr i rose hos återförsäljarna och på bild så det var svårt att skapa sig en bild innan. Jag lyckades dock få tag i både en i vitt guld för prov och köpte sedan en i rött guld så vill du ha bilder kan jag skicka på mail.

    Annars hade jag samma upplevelse. Dock bättre utbud hos juvelerare som inte är märkesbundna. Jag fick bl.a. veta nyligen att tre av de största smyckeskedjorna (Guldfynd, Hallbergs och Albrekts tror jag) tillhör samma bolag. Inte konstigt att deras utbud typ är samma...

  • Cec
    Äldre 16 Jul 11:16
    #2

    Min fästman letade runt i evigheter efter en alliansring (halvallians) utan att hitta, så tillslut blev han tvungen att gå till en guldsmed som gjorde en efter önskemål, den blev superfin!! Rekommenderar det starkt att gå till en sådan så får ni den precis som ni vill ha :) 

  • Äldre 17 Jul 22:23
    #3

    Tack för tipsen!

    Har också märkt att alla stora kedjor verkar ha samma märken, och nu förstår jag varför. 

  • Äldre 18 Jul 01:18
    #4

    Det är inget problem att låta en guldsmed tillverka en ring efter dina önskemål. Jag lät specialtillverka både min förlovningsring och vigselring. Vigselringen är en allians.

    Den typen av ring som du söker hittade jag annars hos:

    shop.jarlsandin.se

    www.albrektsguld.se

    Om du verkligen vill ha guldguld, som den hos Vanbruun och inte rödguld, som ju är det vanliga här i Sverige så kan du också kolla tex London-baserade www.77diamonds.com eller amerikanska www.jamesallen.com

    Dom har många fina ringar, men då i gult guld, inte rött.

    Tänk också på att en sådan alliansring med öppna sidor är ömtåligare än de med slutna sidor. Med öppna sidor glittrar dom dock mer eftersom det är mer diamanter och mindre material. Jag valde att ha slutna sidor på min för att den ska klara av lite mer vardag.

Svar på tråden Alliansring - var kan man hitta dem.