• Äldre 12 Jul 11:59
    1984 visningar
    4 svar
    4
    1984

    Byta om och dansa vals??

    Bröllopet närmar sig och jag funderar på om jag ska leta efter en klänning att byta om till efter middagen. Jag gillar min klänning så mycket och skulle gärna vilja ha den hela kvällen men den har släp så jag tänker om det är jobbigt och springa runt och hålla upp det. Hur gjorde ni andra som hade släp?

    Sen en annan grej jag funderar på är valsen. Vi har inte alls tränat eller tänkt på det, men nu börjar jag bli lite stressad. Både jag och min blivande avstår gärna valsen och jag vet att det inte finns några måsten för det är vårt bröllop.... Men är rädd att alla förväntar sig det och att vi ändå "måste" dansa. Är det någon annan som hoppade över valsen? :)

  • Svar på tråden Byta om och dansa vals??
  • Äldre 12 Jul 17:24
    #1

    Vi hade ingen vals och ingen förväntade sig det heller. Vi åt middag på en restaurang och hade sen tårta och mottagning hemma i vårt hus så vi hade ingen fest. 

    På mitt första bröllop hade vi vals och jag hade en stor krinolinklänning på mig, gick utmärkt att dansa med släp. Dom flesta klänningar med släp har en ögla undertill på släpet som man fäster antingen runt handleden eller helt enkelt fäller upp släpet och fäster det baktill. 

    gillar du klänningen så ha den.  Du får bara denna enda chans förmodligen att bära en sån klänning. Skippa hellre valsen.  

  • Äldre 12 Jul 17:58
    #2

    Håller helt med "nyfiken gul, nu fru"!

    Klänningen tyckte jag så mycket om. Så här i efterhand önskar jag nästan att jag haft på mig den från det att jag vaknade tills jag stupade i säng. Om du tycker om den kör på den!

    Valsen ja. Det var mycket som strulade veckan innan så den där vals övningen blev det inte mycket av. Kvällen gick fort och någon fick påminna oss om valsen. Maken bjöd upp och det blev en något udda dans som någon uttryckte sig. Valsen är inget som jag i efterhand grämer mig för. Det är som du säger ert bröllop. Vill ni dansa så öva och gör't men det funkar att improvisera oxå.

    Ska kanske tillägga att maken inte hat någon som helst känsla gör takt och dansen var aldrig något som vi prioriterade.

  • Äldre 14 Jul 10:58
    #3

    Tack för svar! Jag kör nog på klänningen hela kvällen :) har ni något tips på låtar till valsen?

  • Äldre 14 Jul 13:45
    #4

    Vi hade Perfect Day av Lou Reed, älskar den låten. :)

Svar på tråden Byta om och dansa vals??