• Äldre 10 Jul 23:07
    9254 visningar
    23 svar
    23
    9254

    Fotograf i Roslagen/Stockholm?

    Hej, 

    jag vill veta vad ni andra har haft för fotografer, och ni som ska gifta er, vilka ni har? Hur har ni tänkt? Jag skulle vilja ha med någon hela dagen, som kan fotografera allt från förberedelser och fix till vigsel och sen mingla runt på efterfesten och ta bilder. 

    Tanken är preliminärt Rånäs Slott, så gärna i närheten av Roslagen/Stockholm trakterna Glad

    Har ni varit nöjda? Vad har ni betalat?

    Skrattande

  • Svar på tråden Fotograf i Roslagen/Stockholm?
  • Äldre 3 Aug 22:13
    #1
    +1

    Hej!

    Jag letar också fotograf i samma område och skulle vilja ha ungefär samma upplägg som du. Jag tycker det är jättesvårt, och särskilt svårt vad som är em rimlig kostnad, jag har fått förslag mellan 20 000-40 000 vilket jag spontant tyckte lät dyrt men det är kanske rimligt.

    Hoppas det kommer in lite tips :)

    /Elin

  • Äldre 4 Aug 15:37
    #3

    Jag har inte gift mig än, men om jag skulle välja fotograf i stockholmsområdet skulle jag lätt välja www.granlundpictures.se/gallery_7.html 

    Han har fotat flera bröllop jag jobbat med sen springer jag även på honom titt som tätt på andra events jag jobbar med. Jättefina bilder och både han och hans fru är väldigt trevliga! 

  • Äldre 5 Aug 09:46
    #4

    Vi kommer troligtvis att anlita en tjej som finns i Södertälje men åker över hela världen och fotar. Jag har fått en prisuppgift på en heldag för 10.000kr... Har inte kollat närmare vad som ingår osv men hon har en hemsida: www.angelickpicture.com/

    Där kan man kolla i hennes portfolio och även kontakta henne. Lycka till!

  • Äldre 9 Aug 19:50
    #5

    Ja de finns så otroligt många olika att välja mellan och man vill ju förstås ha den bästa till det bästa priset Flört meen, många gånger är det ju så att man får det man betalar för, så jag är nog beredd att betala 10-20.000, men 40 låter verkligen mycket Förvånad

  • Äldre 14 Aug 03:40
    #6

    Kolla med studiorama i Norrtälje, väldigt duktiga och prisvärda. Har en sida på facebook.
    Lycka till!

  • Aniara­4
    Äldre 17 Aug 10:30
    #8
    +1
    Anonym (Emma) skrev 2015-08-17 00:32:07 följande:

    Problemfri ökänd fotograf utan "dolda" avgifter, kolla in deras hemsida för bilder. Riktigt duktiga.


    Känns stabilt med ett anonymt tips med EXAKT samma formulering som ett reklaminlägg från en användare med samma namn som företaget.

    Ja, den här fotografen börjar verkligen bli ökänd. Om inte annat så för snilledraget att låtsas vara kund, välja företagsnamnet som användarnamn, och sen försöka kompensera sitt misstag genom att missbruka anonymitetsfunktionen. Starkt jobbat!
  • Äldre 18 Aug 09:56
    #8
    +2

    Vill bara förklara varför det kostar så mycket med fotograf. Många har en studio, kamerautrustning för x antal tusen kronor, redigering av bilder efteråt tar x antal timmar, säsongen är kort och en del lever enbart på bröllopsfoto, samt att en viss efterfrågan av en populär fotograf ökar givetvis priset.
    Be om referenser från tidigare kunder och gå på magkänslan ni får i ett eventuellt möte. Likaså be att få se ett helt bröllop, inte enstaka bilder.

    Lycka till!

  • Aniara­4
    Äldre 18 Aug 11:43
    #9
    +1
    Anneliephotography skrev 2015-08-18 09:56:03 följande:

    Vill bara förklara varför det kostar så mycket med fotograf. Många har en studio, kamerautrustning för x antal tusen kronor, redigering av bilder efteråt tar x antal timmar, säsongen är kort och en del lever enbart på bröllopsfoto, samt att en viss efterfrågan av en populär fotograf ökar givetvis priset.
    Be om referenser från tidigare kunder och gå på magkänslan ni får i ett eventuellt möte. Likaså be att få se ett helt bröllop, inte enstaka bilder.

    Lycka till!


    SÅ HÄR beter sig seriösa företagare på BT! Har företagskonto, ger allmänna råd, tips och information utifrån sitt områdeskunnande (och ja, får fram att de finns och vad de jobbar med samtidigt, därav betaltjänsten), och bidrar positivt till forumet istället för att bara skrika ANLITA MIG i femton gamla trådar.
    Solig
  • Äldre 25 Aug 13:12
    #10
    caek skrev 2015-08-05 09:46:20 följande:

    Vi kommer troligtvis att anlita en tjej som finns i Södertälje men åker över hela världen och fotar. Jag har fått en prisuppgift på en heldag för 10.000kr... Har inte kollat närmare vad som ingår osv men hon har en hemsida: www.angelickpicture.com/

    Där kan man kolla i hennes portfolio och även kontakta henne. Lycka till!


    Oj, 10.000, jag har också kollat med henne också och fick 30.000 för heldag :P undrar hur det blev så stor skillnad, vi kommer att ha festen och vigseln på Rånäs slott, var ska ni vara? Funderar om hon har räknat med transport osv i mitt pris? Hon var helt fenomenalt duktig dock, men tyvärr gallrade vi bort henne för de gick över budget.
  • Äldre 27 Aug 13:30
    #11
    mattssonmarie skrev 2015-08-25 13:12:39 följande:
    Oj, 10.000, jag har också kollat med henne också och fick 30.000 för heldag :P undrar hur det blev så stor skillnad, vi kommer att ha festen och vigseln på Rånäs slott, var ska ni vara? Funderar om hon har räknat med transport osv i mitt pris? Hon var helt fenomenalt duktig dock, men tyvärr gallrade vi bort henne för de gick över budget.
    Oj! Det var mycket konstigt... :/ Vi ska vara i Södertälje på Torpa Pensionat. 
    Näe, det förstår jag. Skulle aldrig betala 30.000!! Tycker 10.000 är för mycket egentligen :P
Svar på tråden Fotograf i Roslagen/Stockholm?