• Äldre 30 Jun 07:20
    4826 visningar
    0 svar
    0
    4826

    Vad ska vi välja? Vad hade ni valt?

    Vi har jättesvårt att bestämma oss för vilken kyrka vi ska gifta oss i, till och med vilken ort!

    Har några alternativ som ni får hjälpa mig med.

    1. Vigsel i kyrkan på en ort 20 mil härifrån (hälften av gästerna bor där). Finns två festlokaler att välja mellan. Den ena hade svägerskan bröllopsfesten i och vi är inte riktigt nöjda med planlösningen där (halv vägg mitt i salen). Den andra är stor och fin men kostar 5000kr för en helg, utan kök. Boende finns att hyra på längre gångavstånd. Grillfesten på fredagen skulle då vara i sambons hemby som ligger 30min med bil från boendet för gästerna. (Vi blir ganska begränsade när det gäller smink, hår, mat och allt)

    2. Grillfesten skulle vara hemma hos oss på fredagen. Vigseln skulle vara i en fin men populär kyrka med 30min bilresa till den tänkbara festlokalen (kostnad 2500kr). Lokalen är stor men inte speciellt fin. Boende för gästerna skulle vara i centrum, kanske 20min från festlokalen.

    3. Grillfesten skulle vara hemma hos oss på fredagen. Vigseln skulle vara i det samhälle vi bor i, tyvärr är kyrkan enkel och inte speciellt vacker, men ändå mysig för att den är liten. Festen skulle då vara i folkets hus (kostnad 1000kr) i samma samhälle, på gångavstånd från kyrkan. Lokalen är stor, har en stor fin scen och även porslin. Däremot finns det inget boende (förutom hos oss). Finns dock en camping med stugor 10min härifrån med bil, alternativt hotell 30min.

    Vi kan inte bestämma oss riktigt! Alla alternativ har för- och nackdelar och 50% av gästerna bor i vår kommun, de andra 50% bor i sambons hemkommun.

    Vi har bara bott här i 1 år så har ingen anknytning till kyrkan eller så här. Men samtidigt har vi inte det till någon annan kyrka mer än den sambon konfirmerade sig i. Vi har inga planer på att flytta härifrån, vi trivs jättebra.

    Inflikar med att billigt är bra, men styr inte allt.

    Vad skulle ni föredra som gäst?

    Hur har ni valt platser?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
Svar på tråden Vad ska vi välja? Vad hade ni valt?