• AnnelieK

Bröllopsfesten i tält?

Undrar om det är någon här som har tänkt eller har haft sin mottagning i ett partytält. Vi har funderat på att hyra ett stort tält och sätta upp på tomten.

Har tittat på rent a tent och kikiriki. Någon som har erfarenhet av dem?

Vi skulle bli ungefär 45 pers med alla barn.

Vad har ni för tips och tankar att ge!

• Svar på tråden Bröllopsfesten i tält?
  • Jenni

Jag och min blivande funderar på att sätta upp ett stort partytält och ha festen i. Det jag har tänkt på hittills är att det kan vara bra att ha ett tält som man kan ta bort väggarna på. Ifall det är jättefint väder så vill man kanske bara ha taket men om det är kallt och blåser så kan man ha fler väggar uppe.

Sedan får man väl räkna med att man kan behöva hyra porslin, bord och stolar extra vilket annars brukar ingå i en lokalhyra. Man kan också fundera över ifall gästerna har bra möjligheter att gå på toaletten osv men ska ni ha tältet på er tomt så är det ju säkert inga problem.

• AnnelieK

Ja toaletter blir ju inget problem för oss då vi har huset precis bredvid. Och det blir ju lite mer kostnader för som du säger bord och porslin och så. Hade en fundering på att fråga ex mamma och andra i släkten om de kan tänka sig att låna ut lite porslin annars. Bord och stolar får vi kanske hyra så att det blir enhetligt.

Vi har ju funderat på ett augustibröllop än så länge så det är ett måste att man kan ta av väggar och så  om det skulle vara kanonväder. Något som jag med vill ha är ett golv, så det känns lite lyxigare. Linning i tältet är jag dock inte så noga med.

Svar på tråden Bröllopsfesten i tält?