• Äldre 12 Jun 22:31
    2196 visningar
    4 svar
    4
    2196

    Lokal för vigsel i centrala Stockholm

    Vi planerar att gifta oss i september i Stockholm och nu är vi ute efter en lokal att gifta oss i. Vi ska ha en kyrklig vigsel, men den behöver inte nödvändigt vara i en kyrka. Ett kapell funkar, Eller en fin ljus lokal för ca 60 pers med kanske fin utsikt, eller ett rum med historia och patina. Vi har förhandsbokat en lokal i Gamla stan för mottagning efteråt, så det kan gärna vara i någorlunda promenadavstånd. Och det ska vara ett ställe som är öppet eller tillgängligt en söndag.

  • Svar på tråden Lokal för vigsel i centrala Stockholm
  • Em77
    Äldre 21 Jun 21:36
    #1

    Kanske kolla med Stockholms stadsmission, deras lokal Bullkyrkan är inte egentligen ett invigt kyrkorum men används både som kyrka och för annat. Jag har en gång varit där på borgerlig vigsel men funkar säkert minst lika bra för kyrklig. Ligger i gamla stan.


     

  • Aniara­4
    Äldre 22 Jun 14:26
    #2

    Har ni en överenskommelse med någon präst om att viga er på någon valfri plats? Annars kanske det är bra att börja med att kontakta en lämplig församling (Domkyrkoförsamlingen om ni vill vara i Gamla stan) och höra med dem.

  • Äldre 27 Jun 10:57
    #3

    "Bullkyrkan", det ska kollas upp ????

  • Äldre 27 Jun 11:06
    #4

    ...och varför min smiley blev förvandlad till fyra utropstecken har jag ingen aning

Svar på tråden Lokal för vigsel i centrala Stockholm