• Äldre 2 Jun 10:24
    4004 visningar
    3 svar
    +1
    3
    4004

    Bröllop på Santorini 2016

    Jag och min blivande man är just nu i full gång med att planera vårt kommande bröllop på Santorini nästa år. Vi besökte ön förra sommaren och bestämde oss för att om vi inte i framtiden gifter oss i Söderhavet så är det just här detta ska ske. Sagt och snart gjort och vigseln kommer nu att äga rum på Dana Villas i Firostefani och festen lika så (för den som är nyfiken)
    Nu undrar jag om någon av Er här på BT har varit på liknade tillställning förut och hur ni upplevde detta? Känner ni till några typiskt grekiska vigsel/bröllopstraditioner då det vore kul med lite sådana inslag. Jag har lyckats läsa mig till något om brudkronor och att bruden skriver upp alla singelvänners namn under skorna inför dagen men vad finns mer? Är otroligt tacksam för alla tips och förslag på saker som kan göra vårt bröllop lite med grek-inspirerat än bara just det vackra Santorini...

    Mvh,
    Heléne

  • Svar på tråden Bröllop på Santorini 2016
  • Äldre 2 Jun 13:39
    #1

    Kolla in mitt stora grekiska bröllop :) 

  • Äldre 16 Jul 22:23
    #2

    Hej,
    Så spännande.
    vi har planner på det samma men inte kommit så långt i planeringen som ni har gjort än.

    Har ni tänkt anlita en wedding planner?

  • Äldre 12 Aug 00:16
    #3

    Åh va roligt!
    Jag och min sambo planerar detsamma!
    Han friade nu i juni när vi var där och idag har vi betalt in depositionen för att fastställa datumet exakt ett år senare!
    Vårt bröllop blir antagligen på Santo Winery!
    Vi valde Divine Weddings. Hur gör ni?

Svar på tråden Bröllop på Santorini 2016