• Äldre 23 May 14:37
    1949 visningar
    4 svar
    4
    1949

    hur många färger?

    Hej jag och min fästman sitter och planerar och diskuterar angående vilka färger vi ska använda . Jag vill ha svart och rosa och vitt och han vill ha vitt och blått så nu är min fråga till er blir det för mycket om vi tar rosa,svart,vitt,blått alltså fyra olika färger ?

  • Svar på tråden hur många färger?
  • Äldre 23 May 19:51
    #1

    Spontant så tycker jag det är en färg för mycket....

  • Äldre 23 May 22:58
    #2

    Om ni nu vill ha alla färger kan ni kanske byta ut blått mt en mer turkos färg?

    Tror det passar bättre ihop med de övriga färgerna.

  • Äldre 23 May 23:42
    #3

    Ni kan i princip räkna bort svart och vitt som "era färger".


    Vitt ingår nästan alltid i form av vita dukar, porslin, brudklänningen osv.. och svart kommer in i form av svarta kavajer/kostymer/frack eller vad man nu har för kläder till brudgummen.


    Ok alla brudar har inte vit klänning och alla brudgummar har inte svart kostym/frack... Men det är väldigt vanliga inslag i bröllopen så det är sällan något man behöver liksom "räkna in". Det finns där ändå Glad

    Så era "färger" blir i så fall rosa och blått. Och visst kan ni ha det, tänk på att använda samma styrka på färgerna bara. Vill ni ha en starkare blå så väljer ni en starkare rosa också så att inte färgerna konkurrerar ut varandra Glad

  • Äldre 24 May 01:28
    #4

    Kan ju vara väldigt vackert när en färg "lyfter" den andra också :) t ex mörkblå som "detalj" och pudrig ljusrosa i större skala :) knallig lilarosa mot ljusblått kan också ge en "cool" kontrast:) när jag hör "vit svart rosa" tänker jag att TS är en person som gillar starka färger och kontraster :D

    Rosa och blått är ju inte världens lättaste färger att matcha..

    Jag hade personligen antingen kört färgerna i ljusa pudertoner och försökt göra det lite "candy-känsla" över färgerna, kanske med vitt och ljusgrönt till, om jag var illa tvungen att använda rosa och blått ihop :) alternativt använt puderblå, puderrosa och puderlila för att få färgerna att "smälta ihop" bättre!

    Svart, mörkblått och mörkrosa blir ju ganska"hårt", men gillar man det så! Man kan ju få det hur knalligt och "poffigt" man vill isf!

    Vill man ha mörka nyanser utan att de "skriker" så mycket kan du ju ta en matt, gråblå och matcha med antingen cerise, ljusrosa eller svag puderrosa, speciellt de två sista tillsammans med gråblått tror jag hade varit vackra kombinationer! :)

    Petrolblått mot puderrosa eller cerise kan också ge en häftig kontrast! Just den kombon skulle kunna vara snyggt även till svarta detaljer!


    Chicita skrev 2015-05-23 23:42:36 följande:

    Ni kan i princip räkna bort svart och vitt som "era färger".

    Vitt ingår nästan alltid i form av vita dukar, porslin, brudklänningen osv.. och svart kommer in i form av svarta kavajer/kostymer/frack eller vad man nu har för kläder till brudgummen.

    Ok alla brudar har inte vit klänning och alla brudgummar har inte svart kostym/frack... Men det är väldigt vanliga inslag i bröllopen så det är sällan något man behöver liksom "räkna in". Det finns där ändå 

    Så era "färger" blir i så fall rosa och blått. Och visst kan ni ha det, tänk på att använda samma styrka på färgerna bara. Vill ni ha en starkare blå så väljer ni en starkare rosa också så att inte färgerna konkurrerar ut varandra 


Svar på tråden hur många färger?