• Äldre 13 May 02:00
    1793 visningar
    8 svar
    8
    1793

    Behöver hjälp!

    Jag ska på bröllop i juli som har klädkod mörk kostym.

    Efter vigseln är det middag och dans så funkar även med hellång klänning.

    Nu till mitt "problem"....jag är gravid och vill hitta en snygg klänning till ett bra pris som med fördel även kan användas efter graviditeten.

    Alla tips är mer än välkomna! :)

  • Svar på tråden Behöver hjälp!
  • Äldre 13 May 09:01
    #1

    Jag rekommenderar byMalina och deras klänningar. De har vackra långklänningar som är lätta att bära och som ofta "släpper" precis under bysten. Magen får enkelt plats och klänningen är snygg, passa även bra sedan, när bebisen är framme.

    Flera av mina vänner som har använt sig av byMalina under sina graviditeter. Hoppas någon kan passa :)
    www.bymalina.com/category.html/maxi

  • Äldre 13 May 11:23
    #2
    brekt skrev 2015-05-13 09:01:31 följande:

    Jag rekommenderar byMalina och deras klänningar. De har vackra långklänningar som är lätta att bära och som ofta "släpper" precis under bysten. Magen får enkelt plats och klänningen är snygg, passa även bra sedan, när bebisen är framme.

    Flera av mina vänner som har använt sig av byMalina under sina graviditeter. Hoppas någon kan passa :)

    www.bymalina.com/category.html/maxi


    Jättefina saker men en aning för dyra tyvärr :/
  • Äldre 13 May 11:40
    #3

    Vet inte riktigt var i landet du finns men på Åhléns city och NK i Stockholm finns Phase Eight som har väldigt fina klänningar i varierande prisklasser, har själv ett par bröllop att springa på i sommar förutom mitt eget och jag kommer definitivt gå dit först :)

    lycka till!

    http://www.phase-eight-fashion.com/

  • Plätti­s
    Äldre 13 May 11:44
    #4

    Här finns ett gäng till lite överkomligare pris! 
    www.zalando.se/kvinna-mamma-klader/damklader-klannigar/ 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 13 May 12:01
    #5
    carlsdotter skrev 2015-05-13 11:40:23 följande:

    Vet inte riktigt var i landet du finns men på Åhléns city och NK i Stockholm finns Phase Eight som har väldigt fina klänningar i varierande prisklasser, har själv ett par bröllop att springa på i sommar förutom mitt eget och jag kommer definitivt gå dit först :)

    lycka till!

    www.phase-eight-fashion.com/


    Finns i skåne så kanske lite långt att åka men ska kolla in hemsidan :)
    Plättis skrev 2015-05-13 11:44:41 följande:

    Här finns ett gäng till lite överkomligare pris! 

    www.zalando.se/kvinna-mamma-klader/damklader-klannigar/ 


    Hittade en fin klänning där som skulle passa och till ett bra pris :)

    Det tråkiga är ju bara att det inte går att använda den igen som ogravid men kanske ett billigt pris att betala för klimpen i magen :)
  • Plätti­s
    Äldre 13 May 12:27
    #6
    Annanym skrev 2015-05-13 12:01:47 följande:
    Hittade en fin klänning där som skulle passa och till ett bra pris :)

    Det tråkiga är ju bara att det inte går att använda den igen som ogravid men kanske ett billigt pris att betala för klimpen i magen :)
    Det går ju titta på deras maxiklänningar också, då kanske det finns någon som passar med magen
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 13 May 17:23
    #7

    Phase Eight finns även på Åhlens City i Malmö, och på Marty på Gustav Adolfs torg. Håller med, jättefina saker i bra kvalitet.

    Gillar du den stilen finns Monsoon på Ströget i Köpenhamn också: eu.monsoon.co.uk/

  • Äldre 13 May 18:58
    #8
    FrökenW skrev 2015-05-13 17:23:08 följande:

    Phase Eight finns även på Åhlens City i Malmö, och på Marty på Gustav Adolfs torg. Håller med, jättefina saker i bra kvalitet.

    Gillar du den stilen finns Monsoon på Ströget i Köpenhamn också: eu.monsoon.co.uk/


    Tack för tipsen! :)
Svar på tråden Behöver hjälp!