• Äldre 12 May 10:51
    5624 visningar
    14 svar
    14
    5624

    Klänningsmodelll för stor byst

    Vilka typer av modeller tycker ni passar bäst för stor byst? Det är framförallt halsringning/ärmar jag funderar över.


     


    Jag har själv 65J (hoppas på att få förminska i framtiden) och tittar fram och tillbaka på vad som blir snyggast och ändå fungerar praktiskt.
    Hur resonerar ni?

  • Svar på tråden Klänningsmodelll för stor byst
  • Linngb­g
    Äldre 12 May 11:15
    #1

    svårt det där, bästa tipset är faktiskt att gå till en butik och prova olika modeller. jag har själv 90F och för min del blev det en axelbandslös klänning med ganska mycket styrsel i livet över bysten och korsettsnörning. ska låta sy dit bredare axelband/liten ärm i en "offsholder-position" för att det ska bli lite bättre balans. ofta bysten se större ut ju mer man försöker täcka den med tyg/spets så axelbandslös med snörning så man kan justera hur tight klänningen sitter är nog bästa tipset i teorin. men som sagt, åk och prova! lycka till :)

  • Äldre 12 May 11:24
    #2

    Så att klänningen sitter som en balconette-bh kan vara fint och smickrande! Tycker även att en halvdjup urringning kan få stor byst att se mindre ut, dvs liks mycket täckt hud som det sov visas ovan på halsen :) halterneck är väl ett vanligt val för storbystade, jag kan tycka att det ibland ser lite väl "bröstigt" ut med lång klyfta, men det är ju en smaksak :) testa också båtringad, om du klär i den modellen ! Tänker mig som prinsessan Victorias klänning!

  • Äldre 12 May 12:12
    #3

    Ja det är ju lite som ni båda säger. Jag känner mig smalare med lite sweetheart-ringning då man se mindre tyg men samtidigt får det mig att se väldigt vulgär ut.
    Off-shoulder har jag aldrig tänkt på då jag är mer bohemisk men min kropp är så motsats till allt bohemiskt mode XD Får ta och prova i fler butiker!


    Det är så svårt... Brösten får mig ju att se mycket större ut än vad jag är och när jag klär mig så att man ser hur smal jag faktiskt är om midjan gör brösten allt porrigt istället. Min sambo tycker att jag får allt från (inte urringade) linnen, t-shirt och polotröjor att se porrigt ut så det får väl bli sopsäck eller nåt på bröllopet om fokuset inte ska  ligga på mitt byst....

  • Äldre 12 May 12:22
    #4

    Jag funderar på om sjöjungru modell kanske får dina bröst att se mer proportionerligaf ut.

    Jag tror att princess klänning eller dyl kan få dig att framstå som tjock bara. Som någon sa kanske en båtringning med sjöjungfru botten.

    Typ exempel

    image.dhgate.com/albu_299413175_00-1.0x0/sexy-bateau-lace-applique-3-4-sleeves-mermaid.jpg

    weddingids.com/wp-content/uploads/2015/03/mermaid-wedding-dresses-with-off-the-shoulder-sleeves-modern-design-9-on-cake-wedding-ideas.jpg

  • Linngb­g
    Äldre 12 May 13:02
    #5

    en sak som kan dra fokus BORT från bysten är ju att den är väldigt enkel just där men men någon som händer längre ned på kjolen; typ kanske en annan färg, broderider, pärlor eller vad det nu kan vara. sjöjungfrumodell håller jag absolut med om kan vara ett alternativ! ska du ha slöja? en lång/mellanlång slöja som man har så att den liksom ligger runom/framför axlarna kanske kan balansera upp profilen så att det inte bara blir midja - BRÖST - hals -huvud om du förstår vad jag menar.

    ungefär sådär https  ://se.pinterest.com/pin/141441244523429167/

    fast kanske en kortare slöja med ännu mer volym?

  • Äldre 12 May 13:41
    #6

    Jag har 85 E, ska ha en axelbandslös klänning, använder dock bh med synliga axelband

  • Äldre 12 May 17:59
    #7
    augusti skrev 2015-05-12 12:22:11 följande:

    Jag funderar på om sjöjungru modell kanske får dina bröst att se mer proportionerligaf ut.

    Jag tror att princess klänning eller dyl kan få dig att framstå som tjock bara. Som någon sa kanske en båtringning med sjöjungfru botten.

    Typ exempel

    image.dhgate.com/albu_299413175_00-1.0x0/sexy-bateau-lace-applique-3-4-sleeves-mermaid.jpg

    weddingids.com/wp-content/uploads/2015/03/mermaid-wedding-dresses-with-off-the-shoulder-sleeves-modern-design-9-on-cake-wedding-ideas.jpg


  • Äldre 12 May 18:08
    #8
    ViskesLopme skrev 2015-05-12 17:59:45 följande:
    ViskesLopme skrev 2015-05-12 17:59:45 följande:
    De var ju fina, speciellt första. Älskar sjöjungfru modellen, MEN jag har oproportionerligt lång rygg och korta be så den modellen har passat min kropp jättebra men mina ben ser superkorta ut. Men ska titta på klänningar med den typen av ringning i spets.!
  • Äldre 12 May 22:07
    #9

    Jag har 65H och förstår verkligen ditt problem. Otroligt svårt att hitta kläder man inte ser porrig eller gravid ut i... :-/
    Jag vet inte vad urringningen kallas, men jag kände mig varken porrig eller gravid i min brudklänning. 
    Lycka till!

  • Äldre 12 May 22:07
    #10
  • Äldre 12 May 22:12
    #11

    Lyckas inte peta in en bild i inlägget, men har lagt upp en i galleriet, om du vill se ovan nämnda urringning...

  • Äldre 13 May 18:42
    #12
    Fru Lindau skrev 2015-05-12 22:12:59 följande:

    Lyckas inte peta in en bild i inlägget, men har lagt upp en i galleriet, om du vill se ovan nämnda urringning...


    Men.. Vart hittar jag det? 
  • Äldre 14 May 10:36
    #13
    ViskesLopme skrev 2015-05-13 18:42:10 följande:
    Men.. Vart hittar jag det? 
    Haha! Ingen aning. Den här sidan alltså... Jag kanske kan maila dig?
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 14 May 14:22
    #14

    Ett tips är att kolla på tv-programmet Say yes to the dress, i vissa program är det med storbystade brudar och då har de har superbra tips för att hitta en bra klänning till de som har större bröst. Programmet finns på nätet att kolla på gratis.


    Wedding#2 6:e augusti 2016
Svar på tråden Klänningsmodelll för stor byst