• Äldre 12 May 09:53
    2012 visningar
    1 svar
    1
    2012

    Säljes: Blev lämnad, hjälp mig sälja min klänning :(

    3 månader kvar till den stora dagen. I princip ALLT var färdigt.


    På torsdagen köpte han sin kostym, på lördagen var jag och tärnorna på provuppsättning och provsminkning.


    På söndagen sa han plötsligt att han inte ville längre och stack. Tog en hel vecka innan han ens hörde av sig överhuvudtaget. Lämnade mig med alla avbokningar , betalningar och frågor.


    Mitt största problem just nu är att jag sitter på en underbar brudklänning från Phil Collins Bridal 2015 som jag föll som en fura för. Den kostade mig 14.000  kronor och nu vill jag inte ens se den längre :(


    Har lagt ut annonser, lite billigare än inköpspriset, men får inget napp. Vill verkligen bli av med en så fort jag bara kan. Hur sjutton ska jag gå tillväga? Finns det nå butiker som köper in klänningar? Den är ju helt oanvänd och inte uppsydd !

  • Svar på tråden Blev lämnad, hjälp mig sälja min klänning :(
  • Äldre 12 May 15:29
    #1
    +1

    Usch, stackare! Lider med dig :( helt fruktansvärt av honom att lämna allt jobb sen åt dig också. Hoppas du tänker kräva honom på halva kostnaderna? Rörande klänningen tycker jag att du ska andas någon vecka innan du tittar på den igen. Jag såg just ett program där bruden behöll sin klänning i fyra år efter att ha råkat ut för samma som dig, och älskade den även vid nästa bröllop. Som hennes mor sa: fel brudgum, rätt klänning.

    Låt det lugna ner sig lite först, man vet aldrig. Annars tycker jag att du både ska annonsera på blocket, Bröllopstorget och ringa till butiker - finns kanske outlet-butiker som tar in? Bor du i en stor stad med många affärer?

    Ha i åtanke att försäljningen kanske tar tid och att annonserna kan få ligga uppe länge, man spontanköper inte en klänning för 14000 där en butiksköpt dessutom kan ha ändringar som ingår. Var beredd på att sänka priset också några tusenlappar, kanske ner mot 10.000. Söker man klänning per annons vill man i regel göra en bra deal, annars går man till butik. Tråkigt iaf att allt gick åt helvete - men det finns bättre män därute.

Svar på tråden Blev lämnad, hjälp mig sälja min klänning :(