• Äldre 10 May 17:03
    4228 visningar
    8 svar
    8
    4228

    Vigsel i Dalarna

    Jag och min blivande man sitter för fullt och planerar hur vi ska ha vårat bröllop... ett bröllop som kommer äga rum till våren nästa år.
    Vi letar och letar efter någonstans vi vill ha vigseln och festen..helst på samma ställe. Vi vill ha det helst nära vattnet eller sjöutsikt.
    Bor i Falun men har kollat runt här omkring utan några waow intryck.. funderar på Rättvik....vi behöver förslag..hur har ni gjort det som vill ha det lite mysigt utan att det ska kosta en hel förmögenhet, just här i Dalarna.
    Nått vi inte vill det är att vigas i kyrka.

  • Svar på tråden Vigsel i Dalarna
  • Äldre 10 May 17:44
    #1

    Vi hade vår fest i Österå bystuga, kanske inte den roligaste lokalen men funktionell i alla fall. På plussidan så ligger den väldigt vackert till vid Varpan. Det finns ju fler liknande lokaler och just bystugor är ofta billiga att hyra och mycket ingår i priset som till exempel porslin och glas.

  • Äldre 10 May 17:53
    #2

    Det ska finnas en bystuga i Torsång. 
    Vet tyvärr inte mer än så... 


    Annars har du ju Tyllsnäs Udde utanför Borlänge eller Främby Udde utanför Falun 

  • Äldre 10 May 19:24
    #3

    Man kan hyra slussbruden och vigas där så åker man med den till torsång.

  • Äldre 13 May 10:31
    #4

    Nån som har några erfarenheter av Främby udde..?

  • Äldre 13 May 10:59
    #5

    Jag har bara varit där på julbord, men det är fint och maten var god :) 

  • Äldre 13 May 19:42
    #6

    Gopshus är ju väldigt härligt ställe!

  • Äldre 6 Aug 10:22
    #7

    Du kanske redan hittat ställe, då jag såg att denna tråd var några månader gammal.. Jag vill dock tipsa om molnbyggenstrand strax utanför Leksand där jag närvarade på några vänners bröllop förra året. Jättefint ställe vid vattnet, med boende och en fin paviljong som passar som festlokal och rymmer många. 

    Är från Borlänge, men hade själv aldrig hört talas om stället innan.

    www.molnbyggenstrand.se/öllop+%26+Fest&id=4

  • Ankan
    Äldre 6 Aug 13:45
    #8

    Beror på hur långt bort från Falun du vill komma. Vi kommer att gifta oss vid Bonäs Bygdegård, den ligger väldigt fint direkt vid vattnet (Orsasjön). Ett annat het tips är Persborg bryggan i Rättvik (Siljan), beror på hur många ni är, väldigt fint även den, googla!

Svar på tråden Vigsel i Dalarna