• Äldre 4 May 20:27
    1883 visningar
    3 svar
    3
    1883

    Vilket börjar man med - smink eller håruppsättning?

    Hej på er Glad 

    Jag ska gifta mig nu i sommar och jag har en fråga kring håruppsättning och sminkning. Visst brukar man börja med håruppsättningen, för att ta sminket sist? Är det några av er som har gjort tvärtom, och börjat med sminket för att sist ta håruppsättningen? Hur var det i sådana fall? Höll sminket?
    I mitt fall blir det mest troligt mycket smidigare om jag börjar med sminket och tar håruppsättningen sist (och väl hos frisören tar jag på mig klänning och allt och åker direkt till vigseln...), men jag vet inte om sminket kommer hålla?

    Tar tacksamt emot tips och råd kring detta :) TACKHjärta 

  • Svar på tråden Vilket börjar man med - smink eller håruppsättning?
  • crs
    Äldre 4 May 21:46
    #1

    Jag har ingen aning om hur man brukar göra, men varför skulle inte sminket hålla? Det ska ju sitta där hela dagen, några extra timmar lär väl inte spela någon roll? 

    Känns rimligare att börja med sminket tycker jag. Hade jag anlitat några att fixa sånt på mig till bröllopet hade jag klart föredragit att göra så! Kanske mest för att jag gör så till vardags, men ändå. :)

  • Äldre 5 May 09:03
    #2

    Jag kommer nog börja med smink då jag ska ha en 4 meter lång slöja så tror jag att det kommer vara jobbigt att sitta med den i håret medans jag sminkas

  • Äldre 6 May 21:42
    #3

    Tack för era svar Glad Jag tror nog jag kör på att börja med sminket och därefter fixa håret, känns lite smidigare.

    Återigen - tack för synpunkterna :)

Svar på tråden Vilket börjar man med - smink eller håruppsättning?