• Ina
    Äldre 17 Apr 17:05
    3117 visningar
    7 svar
    7
    3117

    Ringproblem

    Hej!
    Skulle hämta ut min vigselring idag då det visade sig att diamanten var för stor! = mer än dubbla kostnaden jämfört med vad jag hade tänkt...ooops.. Har tydligen blivit en miss i kommunikationen. Ringen är super superfin, men jag hade räknat med en 0,25-sten och nu sitter där en 0,35a. Hade visserligen tänkt större från början, men har därefter kommit på andra tankar med tanke på priset och att det inte verkar skilja så mycket storleksmässigt. 
    Så nu är frågan. Vad ska jag göra!? Behålla och pröjsa mer än det dubbla priset eller låta dem göra en ny? Är ju inte så att jag kommer hamna i lyxfällan om jag väljer den större, men är det värt det? Gahhh, vet varken ut eller in!

  • Svar på tråden Ringproblem
  • Äldre 17 Apr 17:17
    #1

    det där tycker ju jag egentligen är en smakfråga. Ser ringen ut som du tänkt dig så kör . 

  • Äldre 17 Apr 17:56
    #2

    Körkörköööör! Klart du ska ha den stora om du tycker om den! Ringen ska ju sitta där i vått och torrt resten av livet, det är det värt att hamna i lyxfällan för! När ni sitter där och delar på ett paket nudlar så kan du iaf titta ner på en blingig drömring!

  • Äldre 18 Apr 11:08
    #3
    +2

    Jag skulle försöka förhandla med butiken om en rabatt på den felaktigt gjorda ringen. Det är inte självklart den är lätt att sälja snabbt om du begär en ny ring istället. Försök få ner priset 20 % eller så, och förklara att du skulle bli en väldigt nöjd o glad kund då. Pruta med ett leende och vill de inte ge med sig säg att du då behöver mer tid att fundera, kanske prata med ägaren av butiken också.

    En nöjd kund är en fantastisk kund.

  • Äldre 18 Apr 11:12
    #4

    +1 chiobucup

  • Äldre 18 Apr 11:16
    #5

    Håller med Chiobucup, om det är priset som är problemet så se om du kan få ner det lite. Gå på din magkänsla, vad säger den? 

  • Ina
    Äldre 18 Apr 20:21
    #6

    Tack för svaren! Jo, jag skulle ju kunna försöka få ned priset på ringen. Men redan nu så får jag i alla fall 10 % på arbetskostnaden pga en kampanj som de kör (och det visste jag ju sen innan), så får väl se hur pigga de är på att ge ännu mer rabatt... Ringen är som sagt helt underbar och även om det är en hel del pengar så kan jag finansiera den utan att bli helt barskrapad.. typ.. Det är väl egentligen mer grejen att jag inte vet om jag "märker" och skulle uppskatta att ringen är såpass mycket större och dyrare än vad som egentligen var tänkt från början. Och så är bröllopet om drygt 1 månad med alla kostnader som det innebär... 

  • baller­ina
    Äldre 20 Apr 16:36
    #7

    Jag tycker absolut du ska poängtera att det inte var denna ring du beställde. Det är ju faktiskt deras fel att de gjorde en dyrare, så hör om de kanske kan dra av mellanskillnaden (eller iaf 50% om det är en väldigt stor mellanskillnad!). :)

Svar på tråden Ringproblem