• Linngb­g
    Äldre 13 Apr 14:02
    8785 visningar
    17 svar
    17
    8785

    Låter ni er blivande se brudklänningen innan den stora dagen?

    Ja, som tråden heter Glad jag hittade min klänning i helgen och kan inte bestämma mig för hur jag ska göra! vill visa den direkt eftersom jag är så himla nöjd men samtidigt är det väl kanske lite "roligare" att vänta till den stora dagen när man är fixad och sminkad och frisyren är gjord, så att han får helhetsintrycket direkt och inte en ofärdig "smygtitt". hur gjorde/kommer ni att göra?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter ni er blivande se brudklänningen innan den stora dagen?
  • Äldre 13 Apr 14:24
    #1

    Jag kommer inte visa den, då jag, liksom du nämnde, inte vill bjuda på någon sneak peek innan, för att inte förstöra "wow-effekten" jag hoppas kunna ge honom ;)

    Men han är samtidigt den jag allra helst skulle vilja ha med mig under sökandet, utprovningarna och den som jag vill få bekräftat av vilken klänning av alla som är absolut finast!

    Det kommer bli JÄTTEJOBBIGT att utelämna honom från allt det där! Plus att jag kan vara lite vidskeplig i sådana frågor också, och framför allt så älskar jag gamla seder och traditioner! :)

  • Linngb­g
    Äldre 13 Apr 14:28
    #2

    nej, precis. men det känns ju ändå tråkigt, som du säger! jag kommer nog nöja mig med att beskriva den lite lagom sådär - inte för mycket detaljer heller :) ska tex ha en lång slöja och det kommer jag hålla hemligt (eller försöka iallfall haha)

  • Plätti­s
    Äldre 13 Apr 14:42
    #3

    Min sambo har sett den tre gånger hittills, senast igår Vi har inga hemligheter för varandra, och eftersom vi varit ett par i över sex år när vi gifter oss så känns det lite fånigt att han inte ska få se min klänning innan bröllopsdagen. Dessutom ska vi fotas innan vigseln, och vi kommer nog vara lagom gråtfärdiga och nervösa ändå. Då vill jag inte blåsa upp det ännu mer och vara orolig över hur han ska reagera på min klänning och hur jag ser ut.

    I början ville han inte följa med när jag skulle prova, men sedan ångrade han sig och ville hemskt gärna se den. På bröllopsdagen kommer det ändå bli en helt annan grej när jag har klänningen med underkjol, sminket och håret, buketten och ringen med diamanter. 

    Jag vill dessutom kunna dela den här tiden med min sambo, inte behöva tissla och tassla och gömma den för honom. Mina hemligheter brukar kunna vara hemliga i typ tre sekunder, sedan vet han precis allt. Och det är hur härligt som helst. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 13 Apr 15:03
    #4

    Han hjälpte mig att välja klänning och sedan att ta på mig den för att se vad som behöver åtgärdas. Jag är inte ett dugg vidskeplig och det blir för besvärligt att undanhålla honom den.

  • Äldre 13 Apr 15:08
    #5

    Fanns ju inget alternativ för mig, att välja men, ja jag har sett den live


    Live free, ride free
  • Äldre 13 Apr 15:20
    #6

    Då vi köpte den i italien,så var han med när jag valde och provade den...då det var i södra italien,så inte så många som kan bra engelska( eller ens engelska över huvudtaget) en av hans kompisars fruar erbjöd sig att följa med,men hon kan inte heller engelska xD

    Så slutade med att han fick följa med ändå, för vill ju gärna kunna säga vilka detaljer jag gillar och ogillar och när jag väl stod där och provade så kom vi fram till att det var rätt beslut, för skulle bli väldigt svårt att förklara vad jag gillade och inte med bara "tummen upp och tummen ner" :P och sedan få detaljer om vad dom kan göra om och vad jag får med osv :P

    Men min första tanke var att han inte skulle få se den :p

  • Linngb­g
    Äldre 13 Apr 15:26
    #7
    Nightrod skrev 2015-04-13 15:08:18 följande:

    Fanns ju inget alternativ för mig, att välja men, ja jag har sett den live


    oj, nej frågan och alternativen var vinklade från brudens håll Glad men då räknas du definitivt till den översta kategorin!
  • KoA201­6
    Äldre 13 Apr 17:18
    #8

    Min sambo är med och kommer med idéer, är smakråd och tycker till. I vårt fall skulle det kännas jättekonstigt att inte berätta och prata med varandra om vår klädsel (hans och min). Som någon här ovanför tidigare sa så kommer nog dagen ändå vara kantad av överraskning och stora känslor, så att klänningen inte är en hemlighet känns inte som en förlust - snarare tvärt om, jag hade saknat att inte kunnat prata med honom om klänningen.

  • Äldre 13 Apr 17:21
    #9

    Vi tänkte från början välja kläder tillsammans, satt och tittade på bilder ihop och så. Men sen blev det lite oplanerat så att jag var helt ensam när jag hittade och köpte min klänning. Sen kom vi efter lite diskuterande fram till att vi ville göra en rolig grej av det och ha kläderna som en överraskning. Vi har beskrivit våra kläder för varandra för att kunna matcha färgerna och stilen, men vi visar dem först vid vigseln.

    För oss har det varken med tradition eller vidskepelse att göra. Resten av bröllopet är långt ifrån traditionellt, men just denna detaljen kändes som ett roligt moment.

  • Äldre 13 Apr 17:31
    #10

    en klänning på en galge är bara en klänning även om det är en bröllopsklänning

    en klänning på mig med rufsigt hår , osminkad och ostylad är fortfarande bara en simpel klänning.

    Att se klänningen MED alla accessoarer, med rätt frisyr och smink, i rätt skor, slöja, smycken och komplett med bukett är waaaaayyyy något helt annat än att visa den snabbt på en galge.. 

    Min nuvarande man fick se den eftersom det var han som hittade den först i affären....  på en galge på en vägg...   Jag valde den men med hjälp av min mamma sydde vi om den till min storlek och ändrade om den.  Min man fick se ändringarna vartefter. 

    Men blev ändå ett "wow" sen när jag klev ut framför honom innan vi skulle åka till fotografen då jag var tillfixad tiptop i slöja, tiara, smink och hår... 

  • Äldre 13 Apr 18:16
    #11

    Hehe ... Han var med i affären och valde ut klänningen idag.

  • Äldre 13 Apr 20:33
    #12

    Kan inte trycka nåt av alternativen. Min blivande har inte sett klänningen men det är inget jag har bestämt utan han som valde själv. Jag kom hem med den och ville visa den och han protesterade vilt att den ska han inte se förrän den dagen vi gifter oss.

  • Äldre 13 Apr 21:30
    #13

    Min fästman får titta på inspiriationsbilder med mig och tycka till lite. Så han har ett hum om jag vad jag vill ha/tänker låta sy upp. Såklart (man som han är, haha) förstår han sig inte på alla detaljer jag funderar över, så den biten utelämnar jag honom från.

    Tanken är att jag ska låta en sömmerska sy upp min klänning och avsikten är att gömma den från fästmannen, tills vi står där och ska gifta oss! <3

  • crs
    Äldre 14 Apr 06:30
    #14

    Jag skulle aldrig kunna välja klänning utan att bolla det med sambon. Han är min bästa vän, och det bästa bollplanket i världen (även om reaktionen oftast är "du är fin i allt"). Skulle kännas superkonstigt att inte ha hans ok på klänningen. Precis som jag inte bestämmer skor eller hår eller något annat utan att prata med honom om det. 

  • Äldre 14 Apr 08:36
    #15
    Linngbg skrev 2015-04-13 15:26:18 följande:
    oj, nej frågan och alternativen var vinklade från brudens håll Glad men då räknas du definitivt till den översta kategorin!

    ja så e det ofta här
    Känner mig väldigt kränkt och diskriminerad överlag här inne
    Live free, ride free
  • Äldre 14 Apr 09:57
    #16

    Han ska hjälpa mig att välja ut den, det är en så stor del av bröllopsplaneringen och vi vill göra så mycket som möjligt tillsammans. Dessutom kommer jag noja som tusan om jag valde rätt och då är det ju bra att han vet vad han pratar om när han ska övertyga mig om att det kommer bli jättebra...

    Men han kommer nog inte få se när jag provar med skor/smycken/slöja, tror ändå det blir en helt annan grej då. 

  • Äldre 14 Apr 11:41
    #17

    Min m2b och mina systrar var med när jag provade. Hade inte tänkt köpa någon där och då, men vi älskade den allihopa så det var bara att köra.


    Säger som Nyfiken gul , ny fru att det blir ju ändå en wow-känsla när allt är fixat tillsammans.
    Min blivande har varit med i alla beslut just för han och jag vill det.

Svar på tråden Låter ni er blivande se brudklänningen innan den stora dagen?