• Anonym (Gravi­d?)
    Äldre 12 Apr 11:53
    2989 visningar
    5 svar
    5
    2989

    Kanske gravid

    Ja, jag vet, det här passar bättre på ett forum som familjeliv och liknande. Men bröllopstorget är det enda forum jag är medlem på, så jag skriver här. Mina tankar snurrar och jag behöver skriva av mig. Jag har inga nära vänner som jag vill dela det här med, utan jag gör det hellre anonymt. 

    Jag har ätit p-piller (neovletta 28) i åtta år och har under dessa år bara missat TVÅ tabletter, och det skedde första året. Jag har varit supernoggrann och har även tagit vid samma klockslag.  

    De senaste två veckorna har jag haft otroligt ömma bröst. Det har gjort ont att ha på mig en bh! Jag kissar mer än normalt (måste även gå upp på nätterna), så pass att min kollega påpekade hur ofta jag kissar under en arbetsdag. Hon skojade och sa "du kanske är graaaaviiid?" och de orden har etsat sig fast hos mig. Kan jag vara gravid? 

    Jag ska få min mens idag, men jag håller på att bli tokig! Jag vill veta nu!! 

    Vi har tänkt sluta med p-piller efter den här kartan, så OM jag nu skulle vara gravid så skulle det enbart vara något fantastiskt! 

    Kan man bli gravid trots att man äter p-piller? Och OM jag nu är gravid, då har jag ju ätit p-piller och druckit alkohol utan att veta om det... är det skadligt?

  • Svar på tråden Kanske gravid
  • Äldre 12 Apr 20:42
    #1
    +1

    Du kan bli gravid även fast du äter p-piller ( Du kan bli gravid även om du använder vilket preventivmedel som helst.) är väl bara runt 98% säkert har jag för mig. Så en liten chans finns det ju. 

    Om du känner symtom så borde det synas på ett gravtest nu, du kan ju testa :) Du kan köpa på ica så behöver inte vara på apotek heller, morgonkissen funkar bäst :) 

    Sen kan det ju även vara så att du är öm och så pga att du snart ska ha mens också. Kan även vara en urinvägsinfektion om du kissar mycket. ( Säger det endast för att det kan finnas andra andledningar ) Du kan ju inte veta om du är gravid säkert om du inte testar :) 

    Och det är inte skadligt för barnet om du går på p-piller men är du gravid ska du sluta äta dom :) Sen är det inte heller skadligt att ha druckit alkohol i början av graviditeten. Eftersom att barnet inte går igenom någon tillväxtfas utan bara blir till så att säga :) Jag drack också i början av min graviditet innan jag fick reda på det, 4-5 veckor hade jag nog varit gravid innan jag fick reda på det och det är inga som helst fel på min dotter :) Så du kan vara lugn :)

    Hoppas allt blir bra, och vore roligt om man fick veta om du var gravid eller inte :)
    Sköt om dig :)

  • Anonym (Gravi­d?) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 17:17
    #2
    +1

    Tack för ditt svar. Hade inte förväntat mig något svar alls, utan jag ville mest bara ventilera mig. I förrgår fick jag mensen, så det var bara falskt alarm. Men det positiva var att jag blev mer ledsen än lättad, och det borde väl ändå visa på att jag är redo? :)

  • Äldre 17 Apr 09:20
    #3

    Det är inte bara du som ska vara redo utan även din partner. Det är riktigt j***a tufft att vara ensamstående mamma (och inte heller så roligt för barnet) så ska man skaffa barn ska man göra det med någon man vet också vill ha, och man kommer vara tillsammans med. Men så länge ni båda är det är det väl bara att köra! :)

  • Anonym (Gravi­d?) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 17:16
    #4
    NathalieStockholm skrev 2015-04-17 09:20:13 följande:

    Det är inte bara du som ska vara redo utan även din partner. Det är riktigt j***a tufft att vara ensamstående mamma (och inte heller så roligt för barnet) så ska man skaffa barn ska man göra det med någon man vet också vill ha, och man kommer vara tillsammans med. Men så länge ni båda är det är det väl bara att köra! :)


    Nu har jag ju turen att det är jag som är bromsen. Min sambo har varit redo i flera år! :)
  • Äldre 19 Apr 11:47
    #5

    Okej, vad tråkigt att det inte var en bebis påväg då. 
    Men kanske ändå var bra för om du kände dig ledsen över att du fick mens så vet du ju att du är redo för ett barn :) 

Svar på tråden Kanske gravid