• Äldre 12 Apr 09:26
    3405 visningar
    3 svar
    3
    3405

    Hur matcha förlovningsringen?

    Hej!

    Jag har alltid drömt om en enkel, enstensförlovningsring och häromveckan beställde vi den på Guldfynd. När jag fick hem den och började fundera på hur en ska matcha med vigselring så har jag lite svårt att tänka mig vad som skulle bli fint till, har så svårt att tänka mig det eftersom den är väldigt platt undertill och "fästet" liksom sticker ut ganska långt. Någon som har något tips eller bild på hur ni har det, om ni har liknande ringar? Bifogar en länk då jag inte förstår hur en lägger in bilder i inläggen :p

    www.guldfynd.se/article/diamantring_i_18k_guld_0341016

  • Svar på tråden Hur matcha förlovningsringen?
  • Äldre 12 Apr 13:59
    #1

    Det finns svängda flerstensringar, som passar fint om man har eb sådan typ av ting. Och annars är diamanten är så pass liten att jag tror du kan ha en rak alliansring bredvid utan ut det ser konstigt ut. Googla "engagement ring gap". I USA är det inte helt ovanligt att de har ett gap mellan sin förlovningsring och vigselring. Tänk dock på att i USA har solitärringarna ofta ganska enorma diamanter.

  • Äldre 13 Apr 12:52
    #2
    Jullis skrev 2015-04-12 13:59:55 följande:

    Det finns svängda flerstensringar, som passar fint om man har eb sådan typ av ting. Och annars är diamanten är så pass liten att jag tror du kan ha en rak alliansring bredvid utan ut det ser konstigt ut. Googla "engagement ring gap". I USA är det inte helt ovanligt att de har ett gap mellan sin förlovningsring och vigselring. Tänk dock på att i USA har solitärringarna ofta ganska enorma diamanter.


    Tack Julia! Googlade på det du tipsade om, vissa såg rätt fina ut! Däremot tänker jag bara på att själva guldringen (delen som liksom går upp mot fästet med diamanten) sticker ut mer än resten av ringen, det ser inte konstigt ut om man har en ring som inte är så tjock liksom?  


    Tack för tipset om att det finns svängda ringar, ska kolla upp det! :) Är så sugen på en alliansring som vigselring sen :D

  • Äldre 13 Apr 22:54
    #3

    I denna tråd kan du se lite bilder från en annan som hade samma "problem" som du :)

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4393041-rad-ang-ringarna-svart-med-solitarring/1

    Sen är det bästa såklart att prova ringar ihop med din f-ring och se vad du gillar.

Svar på tråden Hur matcha förlovningsringen?