• Äldre 8 Apr 19:13
    7204 visningar
    5 svar
    5
    7204

    Litet bröllop på Gotland, tips!?

    Jag och min sambo planerar att gifta oss på Gotland i sommar. Vi vill ha ett litet intimt bröllop, inte alltför dyrt och med en mysig och personlig känsla.

    Skulle nu vilja ha tips på en vacker/mysig plats att vigas på; kyrka, ruin, änge, strand... ja ,vad ni nu kan komma på :)

    Letar också efter en trevlig restaurang för middagen efter, god och vällagad mat är viktigt!

    Är även på jakt efter en fotograf, inte alltför dyr. Duktig hobbyfotograf är helt ok.

    Smink och hår, vem fixar sånt på Gotland?

  • Svar på tråden Litet bröllop på Gotland, tips!?
  • Äldre 8 Apr 19:33
    #1

    I Botaniska trädgården i Visby har ni en fin paviljong där det har varit många vigselcermonier, och precis utanför ena ingången till Botaniska ligger kärleksporten där det sägs att par som kysser varandra i kärleksporten får evig kärlek. Glad

    Clarion Hotel Wisby har annars ett fint rum (Hansarummet har jag för mig att plaketten utanför säger) med medeltidskänsla. 

    Hotel Lingården har en restaurang i topklass. 
    Jag rekommenderar den Gotländska avsmakningsmenyn med lamm samt vinpaketet till... 

    Annars är Visby nedlusat med ruiner. Prata med turistbyrån så pekar dom er i rätt riktning för vem ni ska kontakta om ni vill vara i någon av dom.

  • Äldre 9 Apr 11:42
    #2

    Kolla igenom sajten WWW.gotlandstips.se för bra uppslag! Gula hönan och Pensionat Grå gåsen är två ställen du borde titta på. Lycka till!

  • Äldre 9 Apr 16:47
    #3

    Skulle föreslå Grå Gåsen och Gåsens Lada för middagen.En rustik miljö med vällagad mat från lokala producenter. Fint att ha vigseln i trädgården. Kan ni boka via en "gotlänning" så får ni troligtvis bättre pris än fastlandsfolk.

  • Äldre 25 May 09:02
    #4

    Hej!
    Jag är i samma sits.
    Vi bor i Skåne och vill gärna gifta oss på Gotland i sommar. Bara med familjen, vi blir kanske 10-15 st.
    Vi vill gifta oss borgerligt, finns olika vigselförrättare att välja mellan på gotlands hemsida.
    Har du hittat något bra ställe att vara på?
    Jag tar gärna emot tips :)
    Med vänlig hälsning Elin

  • Äldre 25 May 15:48
    #5

    Tipsar om Furillen. Coolt ställe.
    www.furillen.com/broellop

    Lycka till:)

Svar på tråden Litet bröllop på Gotland, tips!?