• Anonym (Klädp­roblem­delux)
    Äldre 8 Apr 12:24
    3257 visningar
    5 svar
    5
    3257

    Hmmmmm

    Vi kommer gifta oss borgerligt på arlanda innan en utlandsresa i maj.

    Jag har fastnat i att jag inte hittar en vettig brudklänning som inte känns "för mycket" till vettigt pris.

    Egentligen skulle de vara skönt att bara gifta sig i jeans och snygg överdel och att maken och barnen kör samma stil...

    Söker tips på snygga klädkombinationer som ser lite genomtänkt och coolt ut men ändå inte bara plockat ut ur garderoben på ett par minuter på måfå?

  • Svar på tråden Hmmmmm
  • Aniara­4
    Äldre 9 Apr 09:30
    #1

    Oj, det finns ju hur mycket som helst i spannet mellan en "riktig" brudklänning och jeans... Beror ju helt på din stil också. Om jag skulle göra något sådant skulle jag kanske satsa på en kortare och enklare klänning, kanske en rak, tajt vit men strukturerad klänning (eller JAG skulle inte ha en sån klänning pga passar inte min kropp, men jag skulle tycka det var snyggt). Å andra sidan kanske det är lite obekvämt att flyga i en sån om ni ska iväg direkt efteråt.

  • Äldre 9 Apr 10:17
    #2

    Om du vill ha brudklänning men inte ge en förmögenhet så hade en kompis till mig denna klänningen på sitt bröllop, superfin

    www.bonprix.se/produkt/klaenning-vit-967916/

  • Äldre 9 Apr 20:43
    #3

    Jag hade nog kunnat tänka mig något som denna: 
    www.asos.com/Chi-Chi-London/Chi-Chi-London-Premium-Lace-Midi-Prom-Dress-with-Bardot-Neck/Prod/pgeproduct.aspx&cid=15495&Rf900=1465&Rf-200=25,5,2&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Whitewhite&totalstyles=43&gridsize=3&featureref1=Women&featureref2=cta&featureref3=shop|occasion-wear

    Vet dock inte om du tycker att den är för "brudig"? 
    Jag tycker i vart fall att den är fantastiskt fin Glad

  • Äldre 9 Apr 20:48
    #4

    Den där länkningen gick ju sådär...

    men den finns på asos.com och märket heter Chi Chi London 
    och klänningen heter Premium Lace Midi Prom Dress with Bardot Neck.
    Hoppas den går att hitta...

  • kouki
    Äldre 22 Apr 08:54
    #5

    Länkningen fungerar utmärkt, och klänningen var riktigt snygg! Tycker inte den är för brudig, hade lätt kunnat ha den till ett cocktail-party. Nästan sugen på att köpa den nu haha :)

Svar på tråden Hmmmmm