• Ksenia23

    Inspiration

    Hej alla glada där ute! Värst vad det är känsligt här och man måste verkligen väga varje ord på guldvåg för att det inte ska räknas som marknadsföring. Suck.
    IAF.
    Jag är här för att få inspiration och inspireras. Min tanke är att ALLA är naturligt vackra, och med enkla knep kan man framhäva sin naturliga skönhet ännu mer. Jag kommer att prata om allt möjligt från topp till tå men koncentrerar mig i det här inlägget på smink. Ni får gärna diskutera och ställa frågor, sånt är KUL!
    Allright
    För att lyckas med sin look på dagen D måste man noggrant tänka på ALLT. En månad innan behöver du göra lite detox - du kommer att förbättra blodcirkulationen och näringsberika kroppen - för mindre torr hud oc

    h friskare hudton. Ungefär samtidigt ska du börja att varje kväll skrubba din kropp - obs! gör det milt! Och varje gång efter skrubben ska du återfukta. Jag rekommenderar varmt target action toning lotion från Mary Kay. Få tag på den kan du genom att gå in på deras hemsida och hitta en konsult nära dig. Enkelt. 

    Sen är det ett välkänt faktum att man ser smalare och piggare ut med lite färg på kroppen. Jag rekommenderar en bus som gradvis ger dig färg utan att ge fläckar. Finns ett flertal olika alternativ som är bra.  Är du rödhårig med fräknar och ljus hud bör du dock avstå från bus och jobba med kontraster.
    Därefter ska du lära dig vilken hudton du har - ljus. medium eller mörk, varm eller kall. Det gör du lättast mha färglära. När du har kommit så långt kommer du få ett urval av färger som passar just dig. Det är viktigt då fel färg gör dig gråaktig och sjuk. INTE smickrande. 
    Utifrån dina färger sätter du färgtemat på bröllopet - det är tillför att framhäva dig i bästa möjliga ljus och få till vackra bilder. Visst kan man redigera en massa - men du kan ju faktiskt inte lura gästerna där och då. Samma färger är bra att ha med i brudbuketten, på naglarna, på skorna eller övriga accesoirer.
    När det kommer till smink är det mkt trend-beroende. Men en grundregel är att hålla det simpelt och naturligt. Vackrast enligt världsledande make-up artister blir om man använder ljusa skuggor, bäriga färger på läpparna och matchar läppar med blommor i buketten. 
    Klänningen ska ju givetvis vara vit, men vit färg finns inte! That's the fact! Men det finns en väldig massa nyanser. Välj en varmare ton om du är varm i hudtonen, och en kallare ton om du är kall. Om du är extremt ljus välj nyansen mörkare för att skapa kontraster!
    Trendiga färger i år är alla nyanser av rosa och gult, blå-vitt istället för svart-vitt, samt alla nyanser av vitt. 

    Jag har en väldig massa inspirationsbilder, så dessa tänker jag dela med mig av.
    Leg Dietist och Hudvårdskonsult
Svar på tråden Inspiration