• Äldre 30 Mar 09:06
    2172 visningar
    13 svar
    13
    2172

    Var och när gifter ni er?

    Var och när gifter ni er?
    Ni som kör i kyrkan. Varför har ni valt just den kyrkan?

  • Svar på tråden Var och när gifter ni er?
  • Äldre 7 Apr 14:06
    #1

    Runmarö (Värmdö) i en trädgård 7/7.

  • Ms T
    Äldre 7 Apr 14:29
    #2

    Jämshögs kyrka i Jämshög. Antingen December 2015,Januari eller februari 2016. Vi kör både dop och bröllop men inget datum bestämt än

  • Äldre 9 Apr 10:48
    #3

    Vi gifter oss i min hemstad den 17 oktober. Det finns 2 stora kyrkor och så några lite mindre. Anledningen till att vi valde Stadskyrkan är läget, mitt emot stadshotellet och ca 5 minuters promenad till restaurangen :) Många av våra gäster kommer från andra städer så det är bra att alla lokaler ligger nära varandra.

  • Äldre 9 Apr 13:27
    #4

    9/6 på Malta, borgerligt på en vingård. Hade vi gift oss i Sverige hade vi nog gift oss i en kyrka, men eftersom jag är skild får jag inte gifta mig i kyrkan på Malta. Där har man bra en chans Men det här blir lika bra, om inte bättre, mer vi än så blir det inte, och sambon är ateist, men hade kunnat gifta sig i kyrkan för min skull

  • Plätti­s
    Äldre 9 Apr 14:36
    #5

    Den 25 juli i Umeå, borgerligt på terrassen mot älven på den restaurang där vi har middag och fest efteråt. Jag ville inte gifta mig i kyrkan eftersom jag inte kan lova trohet och livslång kärlek till min sambo inför en gud jag inte tror på. Min sambo ville först gifta sig i kyrkan eftersom "man ska göra det", men han är inte heller troende och håller med mig om att borgerligt passar oss bäst. 

    Vi blir de första i våra respektive familjer som gifter oss borgerligt, och det har tagit ett tag för alla att acceptera det, men nu är allt som det ska. Under planeringen allt ligger i våra händer, vi får gör det precis som vi vill, vilket är både spännande och jätteläskigt. Men väl på bröllopsdagen är vår enda uppgift att komma dit och säga ja, vilket känns som en bra deal


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 13 Apr 10:45
    #6

    Vi är inte riktigt överens om exakt vart vi ska gifta oss. Jag är ateist och har lite svårt för kyrkan så jag skulle gärna gifta mig borgligt, gärna på slottet (Örebro) eller utomhus. Min fästman är troende men inte religös. Han vill gärna ha en präst som förrättare vilket jag kan gå med på. Han känner en präst som jag tycker är bra. 

    Om vi skulle gifta oss i en kyrka så skulle det vara en som är liten och utan gravar runt. Grythyttan eller Loka är två allternativ, tyvärr är det dyrt om man dessutom ska hålla festen där. Men just nu har vi lagt det hela på is tills vi hunnit spara ihop lite pengar så vi får se..

  • Äldre 13 Apr 19:25
    #7

    Vi ska gifta oss nästa år i Uppsala. Det blir en borgerlig vigsel i en trädgård med en blomsterbåge och sen middag och fest i en herrgård bredvid. Vi valde borgerligt eftersom ingen av oss tror på Gud, men många i släkten har reagerat på att vi inte gifter oss i kyrkan.

  • Äldre 4 May 18:24
    #8

    Vi ska gifta oss i september i kyrkan i samhället där både jag och sambon är uppvuxna! I och med att vi är uppvuxna där så tycker vi det är fint att vi gifter oss där!

  • madmox­xi1177
    Äldre 4 May 23:17
    #9

    Malmö hösten 2016 :D

  • Äldre 5 May 08:50
    #10

    i augusti
    i en stenkyrkoruin (needs no explenation)


    Live free, ride free
  • crs
    Äldre 5 May 09:41
    #11

    Vi gifter oss i juli, borgligt i en park i Linköping. 

  • KoA201­6
    Äldre 5 May 09:48
    #12

    Vi gifter oss borgerligt under sensommaren nästa år, i en fin lokal i vår hemkommun med utsikt över vattnet och in mot stan! ????

  • KoA201­6
    Äldre 5 May 09:49
    #13

    Vi gifter oss borgerligt under sensommaren nästa år, i en fin lokal i vår hemkommun med utsikt över vattnet och in mot stan!

Svar på tråden Var och när gifter ni er?