• Äldre 24 Mar 18:08
    2867 visningar
    2 svar
    2
    2867

    Doppresent

    Min kusin ska döpas snart och jag vet inte riktigt vad jag ska ge honom i present. Hans äldre syskon fick en stjärna namngiven efter sig resp ett fruktträd så gärna nått i samma stil och prisklass. Jag läste om nån som fick en låda med olika saker från födelseåret vilket jag tyckte lät som en kul idé men hittar inte det igen och vet inte vad jag ska fylla lådan med isf. Är det någon här som har några förslag på saker att lägga i en sån låda eller andra presenter så skulle jag vara tacksam!

  • Svar på tråden Doppresent
  • Äldre 27 Mar 07:54
    #1

    Ingen?

  • Äldre 23 Apr 21:29
    #2

    Vilken kul idé att fixa en låda med olika saker från födelseåret! En rolig sak du skulle kunna lägga i lådan är ett Brio tåg, de brukar sälja en special edition varje år med årtalet på själva tåget. Så här ser de ut:


    bamba.se/product.html/travel-train-2014---limited-edition-brio-trajarnvag?&gclid=CP_S_rCOjcUCFST4cgoduLwAUg


    bamba.se/product.html/bullet-train-2015-special-edition-brio-trajarnvag


    Man skulle kunna köpa en tidskrift eller tidning från födelseåret också. Något annat kommer jag inte på just nu...


    Om du ska ge bort något helt annat så brukar det vara uppskattad med någonting fint till barnets rum. Kanske en fin liten pall med barnets namn på eller en doptavla med födelseuppgifterna. Fina tavlor hittar du t.ex. här: lia-design.se/doptavla/ och en jättesöt pall köpte jag från Bonde of Sweden en gång. Eller om du är duktig på att snickra skulle det ju vara ännu mer personligt att snickra en egen pall! När min son föddes fick han faktiskt en liten stol av sin farfar som han hade snickrat själv - supersöt och väldigt uppskattad!

Svar på tråden Doppresent