• Äldre 23 Mar 09:35
    2654 visningar
    7 svar
    +1
    7
    2654

    bröllpskläder

    Hej, jag vill bara varna alla som eventuellt skall köpa sin drömklänning på nätet att inte välja Fairyn. Fairyn syr upp klänningar efter en bild från en Catwalk och försöker efterlikna bilden och i mitt fall så var det inte en ända sak som ens liknade den klänningen som jag beställt och jag fick dessutom också betala en tullavgift vilket inte framgick vid beställningen. När jag nu klagade till Fairyn så erbjöd dom mig 5% i ersättning för en klänning som jag inte ens kan använda. Dom svarade att en så billig klänning får man räkna med att det inte alltid blir som man tänkt sig och då tycker dom att 1600 kr är billigt vilket jag tycker är jättedyrt och nu står jag där utan och ingen ersättning :(

  • Svar på tråden bröllpskläder
  • Äldre 23 Mar 12:44
    #1

    Klart de inte anger tullavgift.

    Det är ju inte dem som tar ut den avgiften utan Sveriges tull. Det är ju en självklarhet att om man beställer från utlandet får man räkna med tullavgift

    Eller?


    Live free, ride free
  • Äldre 23 Mar 12:44
    #2

    Klart de inte anger tullavgift.

    Det är ju inte dem som tar ut den avgiften utan Sveriges tull. Det är ju en självklarhet att om man beställer från utlandet får man räkna med tullavgift

    Eller?


    Live free, ride free
  • Aniara­4
    Äldre 24 Mar 11:11
    #3

    Så här är det ju med alla "kinaklänning"-sidor. De FÅR inte sy klänningarna exakt likadana som originalet, sen kan det vara högre eller lägre kvalitet på arbetet. Det är helt klart en risk man tar.

    Och ja, beställer man varor från länder utanför EU betalar man moms, och över en viss summa även tullavgift. Det är Sveriges regler, och företagen har inget ansvar för att hålla reda på alla olika länders regler även om många är schyssta och upplyser mer eller mindre tydligt på sina hemsidor att man bör kolla upp reglerna för sitt land.

    Det finns jättemånga trådar om kinaklänningar här. Ska man köpa en sån är det nog bra att researcha ordentligt innan så man vet vad man ger sig in på. Det är ju klart man blir besviken om klänningen inte motsvarar ens förväntningar.

  • Äldre 26 Mar 14:27
    #4

    Mitt syfte är att upplysa eventuella köpare att din "drömklänning" är så otroligt långt ifrån dina förväntningar och även om man får räkna med att det inte till 100% stämmer överens med bilden som dom visar på sin hemsida, så är det väl ändå inte okej när din klänning inte ens liknar/påminner om bilden som du utgått ifrån. Jag har nu i efterhand hittat fler som varit så besvikna på sitt köp ifrån Fairyn och jag inser att jag borde gjort en bättre koll innan jag valde att handla av dom. Nu har jag lärt mig en väldigt dyr läxa och jag hoppas att andra slipper detta utan gör en bättre koll innan på nätet.

  • Äldre 27 Mar 00:42
    #5

    Kan du inte posta en bild på klänningen du fick vs klänningen du förväntade dig att få? :)

  • Äldre 27 Mar 07:39
    #6

    Jag beställde min klänning på nätet, Ebay närmare bestämt som fungerar ungefär som Faryin och alla andra Kina-sajter.
    Min klänning kom och var precis som förväntat, stämde helt överens med bilden och kvaliteten på tyget överträffade mina förväntningar. Jag hade dagarna innan provat klänningar i butik från Lilly och min Kinaklänning skiljer sig inget ifrån dessa i kvalitet, sömnad eller något annat än just det, priset. 1400 kr (totalt med frakt och tull som man självklart själv får räkna till/räkna med när man beställer utanför EU, nu slapp jag det ändå) mot butikspris på mellan 9000-15000 kr.

  • Äldre 1 Apr 11:09
    #7
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20307262.ab
     
    Läs detta innan ni beställer från detta företaget FairyIn
Svar på tråden bröllpskläder