• Äldre 17 Mar 10:58
    2817 visningar
    4 svar
    4
    2817

    Behöver tips på vad jag ska göra!

    Hej på er!

    Jag har min mormors och morfars gamla ringar hemma i guld som bara ligger och skräpar. Jag känner att jag vill använda dem men inte i det skicket som de är i nu. Funderar på att göra om dem till något nytt. Har ni några förslag på vad jag kan göra??

    Hittade den här artikeln som hade bilder på omarbetade smycken som var inspirerande. www.aurumforum.se/nyheter/smycken-juveler/242/lat-gamla-smycken-bli-till-nya

    Men som sagt, har ni några tips på vad jag ska göra? Skrattande

  • Svar på tråden Behöver tips på vad jag ska göra!
  • Äldre 17 Mar 12:23
    #1
    +1

    Jag kommer smälta ner två ringar som jag ärvt,ska lämna in dem idag! Det ska bli min vigselring och blir det nått över så kommer jag be dem göra något hjärta el nått sånt

  • Äldre 17 Mar 13:39
    #2

    okej vad spännande! vad ska du göra för ring? ska du ha någon sten i eller så? 

    Min tanke är ju också att göra min vigselring av det här guldet. Det är väldigt mycket guld och jag kommer inte behöva allt till ringen. Vet du om man kan byta guld mot en sten? eller det kanske inte funkar så :)

  • Äldre 17 Mar 18:57
    #3

    Jag kommer ha 5st stenar i min, en 0,05 och 4st 0,03, 5mm bred....

    Jag hade stenar som jag ville använda men de var rätt skadade och det skulle inte bli nå bra att återvinna dem igen....

    Om du söker på Visa din ring-2015 på första sidan så är det en i kanske titan med 5st stenar

    Det guld som inte används får jag tillbaka när den är färdig. Det blev guld från 3st ringar

  • Äldre 18 Mar 16:13
    #4

    Vi gjorde våra vigselringar av ärvt guld, det som blev över fick vi välja mellan att få som en klump att kanske göra något av senare eller använda som delbetalning för arbetet på dem.

Svar på tråden Behöver tips på vad jag ska göra!