• Äldre 15 Mar 11:40
    6568 visningar
    31 svar
    31
    6568

    Kommer du ha slöja?

    Jag funderar på om jag ska ha slöja till min klänning. Klänningen kommer vara knälång, utställd kjol i 50-talsstil, spets över hela klänningen, korta ärmar i endast spets. Det skulle vara kul att veta hur ni gör. =)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer du ha slöja?
  • Äldre 15 Mar 20:33
    #1

    Jag vill ha en lång slöja i spets som går ner till golvet, men jag vet inte vart man får tag i en sådan som inte kostar miljoner. Att sy en själv kanske? Hur? Kostad? :S 


    Någon här som har sytt sin egen brudslöja och kan komma med tips?

  • Anonym (tänkt­)
    Äldre 15 Mar 20:41
    #2

    Jag tänkte ha det först. Men sen fick jag höra att det var grymt omodernt och ja, då ändrade jag mig.

  • Äldre 15 Mar 21:33
    #3

    Jag köpte en slöja av enkelt snitt på 4 m för någon hundralapp på Ebay. Det finns ingen anledning att sy själv.

    TS: En slöja som går strax nedom axlarna borde vara snyggt till:
    www.pinterest.com/pin/440015826064668422/

  • crs
    Äldre 16 Mar 08:11
    #4

    Jag kommer inte ha, för det passar varken liksom hur jag är, eller den outfit jag valt för dagen. Så nä. :) Hade nog känt mig lite löjlig med slöja, på samma sätt som jag hade känt mig löjlig i en prinsessklänning. 

  • Plätti­s
    Äldre 16 Mar 09:09
    #5

    Jag kommer ha en hellång klänning i spets, och ingen slöja. Precis som crs skulle det inte stämma med min stil eller den jag är. Och dessutom göra att jag måste tänka om med frisyren

    Det finns korta varianter, och birdcage är något jag personligen tycker är väldigt fint med en kort klänning.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 16 Mar 09:20
    #6

    Jag köpte en lång (cathedral) slöja med spetskant som jag aldrig använde. 


    Det kändes inte rätt när jag väl skulle sätta ihop outfiten Flört

    Tradera har också säljare med billiga slöjor ibland. Tror jag betalade 25:- + frakt för min.
    Men då är den i ett lite stelare tyll. Dom mjuka fina slöjorna kostar lite mer, men dom behöver ändå inte vara så väldigt jättedyra Glad

  • Äldre 16 Mar 09:23
    #7


    Räknas detta som lång?
    Live free, ride free
  • Linngb­g
    Äldre 16 Mar 10:56
    #8

    jag kommer inte ha någon slöja. har ganska långt hår och kommer att ha en halvuppsättning med lockar, lite blommor samt ett hårsmycke i form av en "hair wreath" i silvertråd framtill på hjässan. om jag skulle ha slöja syns ju inte håret! Skrattande

  • Äldre 16 Mar 12:11
    #9

    kul att läsa hur nu andra gör. =)
    Jag har funderat på en birdcage, då det borde passa till min klänning (plus att jag älskar 50-talet och hårkammar och sånt). Men i så fall kommer jag nog göra den själv med ett prickigt tylltyg som jag köpte för jättelängesen. =)

  • Äldre 16 Mar 14:06
    #10
    Nightrod skrev 2015-03-16 09:23:35 följande:
    Räknas detta som lång?
    Ja, jag skulle säga att den räknas som en lång. ;) Enligt mig då. =)
Svar på tråden Kommer du ha slöja?